Miro Vilím

27.12.2021

Juraj Hrivnák

Atraktívna karoséria, benzínový motor s výkonom 150 koní a prekvapujúco agilné jazdné vlastnosti. Tri dôvody prečo sa pozrieť na nové Taigo podrobnejšie. Ten štvrtý si necháme na záver článku.


Volkswagen Taigo je európskou verziou modelu Nivus, ktorý sa už nejaký čas vyrába a predáva v Južnej Amerike. Európsky model však schádza z výrobných liniek v španielskej Pamplone spolu s príbuznými modelmi T-Cross a Polo, ktoré sú rovnako postavené na platforme MQB A0.

Taigo je podľa tvrdenia automobilky jej prvým SUV kupé pre európsky trh, no s ohľadom na rozmery a technický základ (len pohon predných kolies) bude presnejšie označenie crossover kupé. Nič to nemení na tom, že dizajnovo ide o veľmi podarené auto.

Dynamické proporcie profitujú nielen z klesajúcej línie strechy, ale predovšetkým z dlhšieho zadného previsu, ktorý sa podstatnou mierou podieľa na celkovej dĺžke 4.269 milimetrov. Bočný profil pôsobí veľmi vyvážene aj vďaka nižšej celkovej výške 1.499 milimetrov, mínus 60 milimetrov oproti modelu T-Cross. Taigo je však od T-Crossu dlhšie o 149 milimetrov a o pár milimetrov sa líšia aj hodnoty rázvoru (+3 mm) a šírky (-3 mm).

Priestorová ponuka v interiéri zodpovedá modelu T-Cross, dokonca aj na zadných sedadlách si aj do výšky 180 cm sadnete veľmi pohodlne. Batožinový priestor má základnú hodnotu 440 litrov, pri sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1.222 litrov, čo je oproti T-Crossu len o 15, resp. 59 litrov menej. So štýlovejšou karosériou teda nestrácate úžitkovú hodnotu.

 

Volkswagen Taigo

Samotný interiér svojou architektúrou zodpovedá modelom Polo, resp. T-Cross, palubná doska je v hornej a strednej časti tvorené mäkčenými plastami, uprostred je však veľká časť tvorená dekoračným prvkom z tvrdého lakovaného plastu vo farbe Deep Iron Grey. Už tradične potešia veľkoryso dimenzované a pohodlné športové sedadlá s výrazným vzorom a dobrým bočným vedením. Posed za volantom si vďaka širokému rozsahu nastavenia nájde každý, od dlháňov po priemerne vzrastených jedincov. Veľkým benefitom a dôvodom obrovskej popularity malých crossoverov je pohodlné nastupovanie a vystupovanie a lepší výhľad smerom vpred.

Volkswagen Taigo

Štandardom pre všetky modely Taigo je digitálny prístrojový štít a napríklad aj LED osvetlenie vpredu aj vzadu. Z bohatej štandardnej výbavy verzie Style je potrebné spomenúť IQ.DRIVE Paket, ktorého súčasťou je adaptívny tempomat a aktívne vedenie v jazdnom pruhu a asistent jazdy v dopravnej zápche (Travel Asist), ako aj skvelé matrixové LED IQ.Light, ktoré si pre výbavu Life musíte priplatiť za 1.080,- EUR a dokonca aj pre výbavu R Line ide o príplatkovú položku za 880,- EUR.  Automatická dvoj-zónová klimatizácia Climatronic je pre všetky výbavy za príplatok 340,- EUR. Ovládací panel je dotykový a poznáme ho už napríklad z modernizovaného Tiguanu.  

Volkswagen Taigo

Pohon nášho nenápadného sivého Taiga vo výbave Style zabezpečoval dobre známy koncernový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 250 Nm dostupnou medzi 1.500 až 3.500 otáčkami za minútu. Malý crossover váži 1.336 kg a motor v spojení so štandardne dostupnosťou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou dokáže Taigo zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 212 km/h. Jazdná dynamika je subjektívne ešte lepšia, agilným jazdným vlastnostiam pomáha relatívne nízka hmotnosť a našom prípade aj elektronická uzávierka XDS ako súčasť nastavenia jazdného profilu za 280,- EUR. Podvozok je skvele odladený, aj na osemnásťpalcových kolesách príjemne tlmil prekvapujúco nerovné cesty nachádzajúce sa v okolí nemeckého Ilsede.

Taigo je výborne vyzerajúci malý crossover, ktorému určite prospejú výrazné farby. Namiesto našej šedej rauch za 480,- EUR odporúčam krásnu červenú king (620,- EUR), ktorú vo výbave R-Line vidíte na úvodných fotografiách.

 

Volkswagen Taigo

Záverom niekoľko slov k cenám. Taigo je na slovenskom trhu dostupné s dvomi motorizáciami a dvomi prevodovkami, nami skúšaný motor 1,5 TSI je kombinovaný výlučne so sedemstupňovým DSG a je dostupný pre výbavy Style za 23.490,- EUR a R-Line za 23.590,- EUR. Trojvalcový motor 1,0 TSI vo svojej výkonnejšej verzii (110 koní a 200 Nm) je dostupný aj pre výbavu Life, s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou za 17.990,- EUR, v kombinácii so sedemstupňovým DSG za 19.990,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Foto: Juraj Hrivnák

PS: Tým štvrtým dôvodom pre článok o Volkswagene Taigo je možnosť spolu s ním vyskúšať aj nový Golf R Variant, z ktorého vám jazdné dojmy prinesieme čoskoro.

 

     


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Nový Mercedes-Benz GLC – Prvý test

Druhá generácia GLC je väčšia, priestrannejšia*, komfortnejšia a plne elektrifikovaná. Na prvej dynamickej prezentácii sme zisťovali, či je pravdivé tvrdenie automobilky o najdynamickejšom SUV v rodine Mercedes-Benz.