Miro Vilím

12.12.2021

Mercedes-Benz

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.


Základom je platforma pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej strednej triedy, vysokovýkonný luxusný elektrický model vychádza z modelu EQS a nesie označenie EQS 53 4MATIC+. S výkonom až do 560 kW (761 koní) pri označení „53“ sa môžeme domnievať, že zatiaľ ide o základ ponuky elektrických AMG a v budúcnosti príde ešte výkonnejší model s označením „63“.

Pohon EQS 53 4MATIC+ zabezpečujú dva synchrónne elektromotory, každý z nich poháňa jednu nápravu, čim je zabezpečený pohon všetkých kolies. Základná verzia má výkon 484 kW (658 koní) a maximum krútiaceho momentu dosahuje hodnotu 950 Nm.

S opcionálnym balíkom AMG DYNAMIC PLUS je k dispozícii maximálny výkon 560 kW (761 koní) a silou 1020 Nm, ktoré sú k dispozícii krátkodobo v režime RACE START. V takom prípade trvá zrýchlenie z nuly na 100 km/h len 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Základná verzia AMG EQS zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 220 km/h. V oboch prípadoch je uvádzaná hodnota zrýchlenia dostupná len v prípade nabitia batérie aspoň na 80%.

Mercedes EQS 53 AMG

EQS 53 4MATIC+ je postavené na 400 voltovej štruktúre a jeho líthium-ionová batéria má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh. Automobilka uvádza, že obsah kobaltu je redukovaný na 10 percent a aktívne materiály nikel, kobalt a mangán sú zastúpené v pomere 8:1:1. Batéria má AMG špecifické elektrické vedenie a manažment batérie je konfigurovaný špeciálne pre AMG.

Podobne ako v prípade sesterského modelu EQS, aj AMG EQS má možnosť dobíjania jednosmerným prúdom až do výkonu 200 kW, pričom dobíjanie za optimálnych podmienok umožňuje „natankovať“ 300 km dojazdu už za 19 minút. Domáce nabíjanie striedavým prúdom je možné do výkonu 22 kW.

 

Mercedes EQS 53 AMG

 

Dojazd 2.655 kilogramov vážiaceho elektromobilu je udávaný v rozsahu 526 až 580 km podľa normy WLTP, pri priemernej spotrebe 23,9 – 21,5 kWh/100 km.

K modelom AMG neodmysliteľne patrí charakteristický zvukový prejav, ktorý si automaticky spájame s osemvalcovými motormi. Mercedes-AMG sa snaží aj vo svojom prvom elektrickom modely poskytnúť akustický zážitok prostredníctvom systému AMG SOUND EXPERIENCE, ktorý využíva špeciálne reproduktory a generátor zvuku. K dispozícii sú dve verzie systému "Authentic" a "Performance". Ako to bude znieť? Vypočujeme si...

 

Mercedes EQS 53 AMG

 

Základom podvozka AMG RIDE CONTROL+ je vzduchové odpruženie kombinované s adaptívnymi tlmením a štandardným riadením zadnej nápravy s natáčaním do 9 stupňov. Do rýchlosti 60 km/h sa natáčajú v opačnom smere ako kolesá prednej nápravy s cieľom zmenšiť polomer zatáčania, od rýchlosti 60 km/h sa natáčajú v rovnakom smere, čím prispievajú k pozdĺžnej stabilite.

Podobne ako iné modely AMG, aj AMG EQS disponuje voličom jazdných režimov, ktorý ponúka nastavenia "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport+" and "Individual". Pre viac zábavy za volantom je k dispozícii aj funkcia vypínateľného ESP.

 

Mercedes EQS 53 AMG

 

Výkonnej pohonnej sústave zodpovedajú brzdy, ktoré si musia poradiť s nemalou hmotnosťou 2.655 kilogramov. Štandardné brzdy majú vpredu rozmer 415x33 milimetrov a šesťpiestikové strmene, vzadu je to 378x22 milimetrov a jeden piestik. Za príplatok sú k dispozícii keramické brzdy, ktoré majú vpredu rozmer 440x40 milimetrov.

Autor: Miro Vilím / Foto: Mercedes-Benz

 

 


Podobné články

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.