Miro Vilím

16.10.2022

Mercedes-Benz

Nové EQE SUV je viacúčelovým variantom limuzíny EQE a zároveň je už štvrtým modelom značky Mercedes-EQ postaveným na novej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá. Aj model EQE SUV sa vyznačuje uhladeným dizajnom, charakteristickým pre luxusné elektrické vozidlá Mercedes-EQ.


Model EQE SUV má ponúkať veľkorysý vnútorný priestor napriek skutočnosti, že jeho rázvor je s hodnotou 3.030 milimetrov o 9 centimetrov kratší ako je tomu v prípade limuzíny EQE. Podobne, aj celkové vonkajšie rozmery sú s mierami (dĺžka / šírka / výška) 4.863 / 1.940 / 1.686 milimetrov, samozrejme s výnimkou výšky) kompaktnejšie ako je tomu pri limuzíne (4.946 / 1.961 / 1.512 mm).

Batožinový priestor má základný objem 520 litrov (EQE 430 litrov), ak sú operadlá zadných sedadiel v kolmej polohe je to dokonca 580 litrov, pričom po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne batožinový priestor až s objemom 1.675 litrov. Mercedes EQE SUV je koncipované ako päťmiestne vozidlo a na rozdiel od svojho väčšieho súrodenca EQS SUV nebude ani za príplatok ponúkať sedemmiestnu verziu.

Podvozok EQE SUV je v základnej verzii tvorený štvorprvkovou prednou nápravou a nezávislým viacprvkovým zavesením kolies vzadu, za príplatok môže byť vybavený vzduchovým odpružením AIRMATIC s ADS+ nastaviteľnými tlmičmi. Vzduchové odpruženie umožňuje zvýšenie svetlej výšky až o 30 milimetrov. Verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú prostrednáctvom systému DYNAMIC SELECT popri jazdných režimoch ECO, COMFORT, SPORT a INDIVIDUAL aj jazdný režim OFFROAD. Ako opcia je za príplatok dostupná aj natáčacia zadná náprava s uhlom natočenia zadných kolies až 10 stupňov.

Mercedes EQE SUV

Nové EQE SUV bude spočiatku dostupné v troch verziách. Základná verzia EQE 350+ bude k dispozícii s pohonom zadnej nápravy a systémovým výkonom 215 kW (292 koní), verzia EQE 350 4MATIC ako už jej názov napovedá bude k dispozícii s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 215 kW (292 koní), maximálna systémová hodnota krútiaceho momentu však bude 765 Nm. Vrcholom bude zatiaľ verzia označovaná ako EQE 500 4MATIC disponujúca systémovým výkonom 300 kW (408 koní) a silou 858 Nm prenášanou na obidve nápravy.  Verzie s pohonom všetkých kolies disponujú dvomi elektrickými pohonnými jednotkami, základná verzia má len jednu, umiestnenú na zadnej náprave. V záujme čo najlepšej efektívnosti, predný elektromotor môže byť úplne odpojený a pohon za normálnych podmienok zabezpečuje len pohon zadnej nápravy.

Mercedes EQE SUV

Verzie s pohonom všetkých kolies budú mať možnosť ťahať brzdené prívesy až do hmotnosti 1.800 kilogramov, základná verzia s pohonom zadných kolies si bude musieť vystačiť s hodnotou 750 kg. Naopak, najlepčí dojazd bude mať základná verzia, podľa normy WLTP by to malo byť od 480 až do 590 kilometrov. Silnejšie verzie s pohonom všetkých kolies by mali poskytnúť dojazd 459-558 km (verzia EQE 350 4MATIC), resp. 460-547 km (EQE 500 4MATIC).     

Mercedes EQE SUV

Nabíjanie trakčnej batérie s kapacitou 100 kWh (využiteľná 90,6 kWh) je možné v prípade striedavého prúdu s výkonom až 22 kW, v prípade nabíjania jednosmerným prúdom je nabíjací výkon až 170 kW. Za optimálnych podmienok je rýchlonabíjacími stanicami možné za 15 minút nabiť dojazd až 220 kilometrov. 

Mercedes EQE SUV

Model EQE SUV bude mať v rámci príplatkovej výbavy k dispozícii aj MBUX Hyperscreen so sírkou až 141 centimetrov. Zaujímavosťou štandardnej výbavy interiéru v prevedení Electric Art je absolútne vylúčenie použitia akejkoľvek kože. 

Mercedes-AMG EQE SUV

Popri základných modelovh EQE SUV sú k dispozícii aj modely Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC s výkonom 350 kW (476 PS) a EQE 53 4MATIC+ s výkonom 505 kW (687 PS) s príplatkovým balíkom AMG DYNAMIC PLUS s Boost funkciou. Maximálna hodnota krútiaceho momentu dosahuje od 858 Nm až do 1.000 Nm.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

Mercedes EQS SUV – Najvyššia trieda elektrického SUV

Nové SUV od značky Mercedes-EQ je po liftbacku EQS a limuzíne EQE tretím modelom postaveným na modulárnej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá a prvým luxusným elektrickým SUV, ktoré ponúka miesto pre sedem cestujúcich.

BMW iX M60 – Prvá jazda

Základné dáta z technickej špecifikácie sú skutočne pôsobivé. Systémový výkon dosahuje hodnotu 455 kW (619 koní), maximálna hodnota krútiaceho momentu je až 1.100 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 250 km/h.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.