Nové EQE SUV je viacúčelovým variantom limuzíny EQE a zároveň je už štvrtým modelom značky Mercedes-EQ postaveným na novej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá. Aj model EQE SUV sa vyznačuje uhladeným dizajnom, charakteristickým pre luxusné elektrické vozidlá Mercedes-EQ.
Model EQE SUV má ponúkať veľkorysý vnútorný priestor napriek skutočnosti, že jeho rázvor je s hodnotou 3.030 milimetrov o 9 centimetrov kratší ako je tomu v prípade limuzíny EQE. Podobne, aj celkové vonkajšie rozmery sú s mierami (dĺžka / šírka / výška) 4.863 / 1.940 / 1.686 milimetrov, samozrejme s výnimkou výšky) kompaktnejšie ako je tomu pri limuzíne (4.946 / 1.961 / 1.512 mm).
Batožinový priestor má základný objem 520 litrov (EQE 430 litrov), ak sú operadlá zadných sedadiel v kolmej polohe je to dokonca 580 litrov, pričom po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne batožinový priestor až s objemom 1.675 litrov. Mercedes EQE SUV je koncipované ako päťmiestne vozidlo a na rozdiel od svojho väčšieho súrodenca EQS SUV nebude ani za príplatok ponúkať sedemmiestnu verziu.
Podvozok EQE SUV je v základnej verzii tvorený štvorprvkovou prednou nápravou a nezávislým viacprvkovým zavesením kolies vzadu, za príplatok môže byť vybavený vzduchovým odpružením AIRMATIC s ADS+ nastaviteľnými tlmičmi. Vzduchové odpruženie umožňuje zvýšenie svetlej výšky až o 30 milimetrov. Verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú prostrednáctvom systému DYNAMIC SELECT popri jazdných režimoch ECO, COMFORT, SPORT a INDIVIDUAL aj jazdný režim OFFROAD. Ako opcia je za príplatok dostupná aj natáčacia zadná náprava s uhlom natočenia zadných kolies až 10 stupňov.
Nové EQE SUV bude spočiatku dostupné v troch verziách. Základná verzia EQE 350+ bude k dispozícii s pohonom zadnej nápravy a systémovým výkonom 215 kW (292 koní), verzia EQE 350 4MATIC ako už jej názov napovedá bude k dispozícii s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 215 kW (292 koní), maximálna systémová hodnota krútiaceho momentu však bude 765 Nm. Vrcholom bude zatiaľ verzia označovaná ako EQE 500 4MATIC disponujúca systémovým výkonom 300 kW (408 koní) a silou 858 Nm prenášanou na obidve nápravy. Verzie s pohonom všetkých kolies disponujú dvomi elektrickými pohonnými jednotkami, základná verzia má len jednu, umiestnenú na zadnej náprave. V záujme čo najlepšej efektívnosti, predný elektromotor môže byť úplne odpojený a pohon za normálnych podmienok zabezpečuje len pohon zadnej nápravy.
Verzie s pohonom všetkých kolies budú mať možnosť ťahať brzdené prívesy až do hmotnosti 1.800 kilogramov, základná verzia s pohonom zadných kolies si bude musieť vystačiť s hodnotou 750 kg. Naopak, najlepčí dojazd bude mať základná verzia, podľa normy WLTP by to malo byť od 480 až do 590 kilometrov. Silnejšie verzie s pohonom všetkých kolies by mali poskytnúť dojazd 459-558 km (verzia EQE 350 4MATIC), resp. 460-547 km (EQE 500 4MATIC).
Nabíjanie trakčnej batérie s kapacitou 100 kWh (využiteľná 90,6 kWh) je možné v prípade striedavého prúdu s výkonom až 22 kW, v prípade nabíjania jednosmerným prúdom je nabíjací výkon až 170 kW. Za optimálnych podmienok je rýchlonabíjacími stanicami možné za 15 minút nabiť dojazd až 220 kilometrov.
Model EQE SUV bude mať v rámci príplatkovej výbavy k dispozícii aj MBUX Hyperscreen so sírkou až 141 centimetrov. Zaujímavosťou štandardnej výbavy interiéru v prevedení Electric Art je absolútne vylúčenie použitia akejkoľvek kože.
Popri základných modelovh EQE SUV sú k dispozícii aj modely Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC s výkonom 350 kW (476 PS) a EQE 53 4MATIC+ s výkonom 505 kW (687 PS) s príplatkovým balíkom AMG DYNAMIC PLUS s Boost funkciou. Maximálna hodnota krútiaceho momentu dosahuje od 858 Nm až do 1.000 Nm.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz