Miro Vilím

24.04.2024

Mercedes-Benz

Dlho očakávaný plne elektrický model Triedy G sa dnes oficiálne predstavil na dvoch kontinentoch. Prináša nielen nový elektrický pohon, ale ešte lepšie predpoklady pre jazdu v teréne.


Nová elektrická Trieda G zostáva verná svojmu charakteru a zachováva si hranatú siluetu vrátane ikonických detailov. Štylisticky najvýraznejšou zmenou je tvar prednej masky, ktorá je podľa vzoru ostatných elektrických modelov vyhotovená v čiernej farbe a s výnimkou štyroch pozdĺžnych otvorov je celá uzavretá. Samozrejmosťou je svetelný podpis v maske. Druhou významnou štylistickou novinkou je nahradenie zadného rezervného kolesa umiestneného na piatych dverách boxom na uloženie nabíjacieho príslušenstva.  

Karoséria plne elektrickej triedy G je rovnako ako v prípade modelov so spaľovacími motormi umiestnená na rebrinovom ráme. Vývojový tím ho upravil a spevnil, aby doň mohol integrovať elektrický pohon a vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou až 116 kWh. Vďaka nemu by mal dojazd podľa metodiky WLTP dosahovať až 473 kilometrov.

Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi lichobežníkovými ramenami vpredu a tuhej zadná náprava typu De-Dion. Štandardným rozmerom pneumatík je veľmi triezvych 265/60 R18.

Štyri samostatné elektromotory umiestnené v blízkosti kolies dosahujú maximálny systémový výkon 432 kW (587 koní) a 1.164 Nm. Elektrický model je tak o symbolické dva kone najvýkonnejšou triedou G. Pohotovostná hmotnosť je 3.085 kilogramov, s využiteľným zaťažením 415 kilogramov sa dostávame na celkovú hmotnosť 3,5 tony. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h.

Mercedes-Benz G 580 EQ

Štyri nezávisle ovládateľné elektromotory umožňujú využitie nových funkcií. Napríklad funkcia G-TURN umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING dokáže postarať o výrazne menší priemer otáčania. Vďaka inteligentnej funkcii Plazivá jazda v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohyb mimo spevnených ciest.

Mercedes-Benz G 580 EQ

Rovnako ako u osvedčených modelových variantov platí, že aj nový Mercedes-Benz G 580 dosahuje na vhodnom povrchu stúpavosť až 100 % (45 stupňov) a vozidlo zostáva stabilné v bočnom náklone až do uhla sklonu 35 stupňov.

Mercedes-Benz G 580 EQ

Elektrická Trieda G s maximálnou brodivosťou 850 milimetrov prekonáva svoje konvenčne poháňané alternatívy o 150 milimetrov. Terénny prevod LOW RANGE zvyšuje hnací moment pomocou špeciálnej redukcie. Funkciu konvenčných uzávierok diferenciálov nahrádza nový model virtuálne pomocou inteligentného vektorovania krútiaceho momentu.

Mercedes-Benz G 580 EQ

Nový Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ je sériovo vybavený infotainmentom MBUX, multifunkčným volantom v koži nappa a náladovým osvetlením. K výbave na želanie patria okrem iného aj systém KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D ozvučovací systém Burmester® a funkcia Transparentná kapota motora. Novo navrhnutá terénna ovládacia jednotka a nový TERÉNNY KOKPIT (OFFROAD COCKPIT) na želanie obohatia zážitok z jazdenia v teréne o ďalšie digitálne funkcie. V čase uvedenia na trh bude k dispozícii verzia EDITION ONE, čo je limitovaný mimoriadny model s rozšírenou sériovou výbavou a exkluzívnymi dizajnovými prvkami.

Mercedes-Benz G 580 EQ

Na slovenskom trhu sú súčasťou sériovej výbavy aj dve služby, ktoré zákazníkov dokážu odbremeniť od starostí a neočakávaných nákladov. Údržbový servis v cene vozidla zabezpečuje vykonávanie pravidelnej údržby podľa predpisov výrobcu a pomáha tak vozidlo udržiavať v dobrej kondícii. Predĺžená záruka zas chráni pred neočakávanými výdavkami v prípade, ak by vznikla potreba opravy po uplynutí zákonom stanovej záručnej doby. Údržbový servis aj predĺžená záruka sa poskytujú počas 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km podľa toho, čo nastane skôr.

Mercedes-Benz G 580 EQ

V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ bude predávať za cenu od 148.866,- EUR s DPH, ceny modelu EDITION ONE sa začínajú od 199.188,- EUR s DPH.

Spracoval: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.