Volkswagen na stretnutí fanúšikov elektromobilov rodiny ID. v Locarne vo Švajčiarsku predstavuje model ID.3 GTX FIRE+ICE.
Dizajn je inšpirovaný legendárnym modelom Golf Fire and Ice druhej generácie, ktorý sa v 90. rokoch minulého storočia stal prekvapujúcim komerčným úspechom.
Špeciálnym modelom „Fire and Ice“ predstavil Volkswagen v roku 1990 exkluzívnu verziu Golfu Mk2, ktorá bola športová a zároveň komfortná. Jeho dizajn vznikol v spolupráci s módnym návrhárom a režisérom Willym Bognerom.
Vďaka extravagantnému vzhľadu, tmavofialovému laku s perleťovým efektom, špeciálnym zliatinovým diskom, prednému spojleru a rozšíreniam karosérie a motorom s výkonom 90 až 160 koní sa Golf Fire and Ice, najmä vo verzii GTI, rýchlo stal vyhľadávanou raritou. Namiesto pôvodne plánovaných 10 000 kusov sa celkovo predalo až 16 700 kusov.
Podobne ako v prípade modelu Golf, aj jeho ideový nástupca bol vyvinutý v spolupráci s mníchovskou značkou luxusnej športovej módy BOGNER. Vďaka exkluzívnemu trojvrstvovému laku s efektom sklenených perličiek a početným detailom v interiéri vozidlo vzdáva hold svojmu predchodcovi a prenáša jeho dizajnovú myšlienku do plne elektrickej modernej doby.
Individualizovaný dizajn exteriéru
Vokswagen ID.3 GTX FIRE+ICE vyniká predovšetkým exkluzívnym trojvrstvovým lakovaním s efektom sklenených perličiek. Perleťová farba s efektom Electric Violet bola vyvinutá špeciálne pre tento jedinečný model a je reinterpretáciou vonkajšieho laku Golfu Mk2 Fire and Ice. Trojvrstvový lak obsahuje okrem tmavomodrej základnej vrstvy aj špeciálne sklenené perličky, ktoré vytvárajú špeciálny farebný efekt a mimoriadny charakter. V závislosti od dopadu svetla sa farba mení z tmavomodrej na fialovú alebo dokonca čiernu.
Strešný rámový pás dodáva športový akcent s výraznou červenou eloxovanou farbou Flaming Red. Na bokoch vozidla dominuje fólia s geometrickým vzorom FIRE+ICE v transparentnom matnom prevedení. Ďalšou zvláštnosťou sú 21-palcové disky kolies, ktoré zdôrazňujú dynamický vzhľad modrým eloxovaným lakom s lesklým nádychom. Originálne logo FIRE+ICE z 90. rokov zdobí B-stĺpik a spojler na okraji strechy.
Prekvapujúce detaily v interiéri
Interiéru dominuje dvojfarebná červeno-modrá kombinácia. Zatiaľ čo na sedadlách a švíkoch na strane vodiča a na sedadle vzadu prevláda farba Flaming Red symbolizujúca oheň „FIRE“, sedadlá a interiér na strane spolujazdca charakterizujú dizajnové prvky v ľadovo modrej farbe („ICE“).
Pedále akcelerátora z nehrdzavejúcej ocele majú špeciálny dizajn „FIRE+ICE“ namiesto známeho dizajnu „Play“ je symbol ohňa a namiesto dizajnu „Pause! je symbol ľadu. Horná časť prístrojovej dosky a podlahové rohože boli tiež upravené laserom vygravírovaným vzorom „FIRE+ICE“.
Inšpirované kolekciami BOGNER FIRE+ICE bolo použitých množstvo farieb, látok a prvkov. Sedadlá sú prešívané a odrážajú dizajn aktuálnych páperových búnd FIRE+ICE vrátane ikonických B-zipsov. Ak ich na sedadlách rozopnete, objaví sa pod nimi pôvodná látka FIRE+ICE z 90. rokov. Za prednými sedadlami boli použité aj popruhy z tašiek z kolekcie FIRE+ICE.
Volkswagen ID.3 GTX Performance ako technický základ
Verzia FIRE+ICE využíva doteraz najvýkonnejší elektromotor Volkswagen v modeli ID.3 GTX Performance s výkonom 240 kW (326 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm, ktorý poháňa výlučne kolesá zadnej nápravy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá za 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 200 km/h.
Na vysoký výkon pohonného systému je naladený aj špecifický podvozok GTX, ktorý je vybavený silnejšími stabilizátormi a adaptívnymi tlmičmi podvozku Sport DCC.
Elektrickú energiu dodáva lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 79 kWh, ktorý sa dá nabíjať na rýchlonabíjacích staniciach jednosmerným prúdom s výkonom až 185 kW. S týmto výkonom sa batéria môže nabiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. Kombinovaný dojazd podľa WLTP je až 601 km.
Nepredajný showcar alebo budúci zberateľský kúsok?
Tlačová správa označuje Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE ako jedinečný exemplár, ale viem si predstaviť zberateľskú tisíc kusovú sériu, ktorá by imidžu elektrickej zadokolky ID.3 GTX určite prospela.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen