Miro Vilím

06.09.2024

Volkswagen

Volkswagen na stretnutí fanúšikov elektromobilov rodiny ID. v Locarne vo Švajčiarsku predstavuje model ID.3 GTX FIRE+ICE.


Dizajn je inšpirovaný legendárnym modelom Golf Fire and Ice druhej generácie, ktorý sa v 90. rokoch minulého storočia stal prekvapujúcim komerčným úspechom.

Špeciálnym modelom „Fire and Ice“ predstavil Volkswagen v roku 1990 exkluzívnu verziu Golfu Mk2, ktorá bola športová a zároveň komfortná. Jeho dizajn vznikol v spolupráci s módnym návrhárom a režisérom Willym Bognerom.

Vďaka extravagantnému vzhľadu, tmavofialovému laku s perleťovým efektom, špeciálnym zliatinovým diskom, prednému spojleru a rozšíreniam karosérie a motorom s výkonom 90 až 160 koní sa Golf Fire and Ice, najmä vo verzii GTI, rýchlo stal vyhľadávanou raritou. Namiesto pôvodne plánovaných 10 000 kusov sa celkovo predalo až 16 700 kusov.

Podobne ako v prípade modelu Golf, aj jeho ideový nástupca bol vyvinutý v spolupráci s mníchovskou značkou luxusnej športovej módy BOGNER. Vďaka exkluzívnemu trojvrstvovému laku s efektom sklenených perličiek a početným detailom v interiéri vozidlo vzdáva hold svojmu predchodcovi a prenáša jeho dizajnovú myšlienku do plne elektrickej modernej doby.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Individualizovaný dizajn exteriéru

Vokswagen ID.3 GTX FIRE+ICE vyniká predovšetkým exkluzívnym trojvrstvovým lakovaním s efektom sklenených perličiek. Perleťová farba s efektom Electric Violet bola vyvinutá špeciálne pre tento jedinečný model a je reinterpretáciou vonkajšieho laku Golfu Mk2 Fire and Ice. Trojvrstvový lak obsahuje okrem tmavomodrej základnej vrstvy aj špeciálne sklenené perličky, ktoré vytvárajú špeciálny farebný efekt a mimoriadny charakter. V závislosti od dopadu svetla sa farba mení z tmavomodrej na fialovú alebo dokonca čiernu.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Strešný rámový pás dodáva športový akcent s výraznou červenou eloxovanou farbou Flaming Red. Na bokoch vozidla dominuje fólia s geometrickým vzorom FIRE+ICE v transparentnom matnom prevedení. Ďalšou zvláštnosťou sú 21-palcové disky kolies, ktoré zdôrazňujú dynamický vzhľad modrým eloxovaným lakom s lesklým nádychom. Originálne logo FIRE+ICE z 90. rokov zdobí B-stĺpik a spojler na okraji strechy.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Prekvapujúce detaily v interiéri

Interiéru dominuje dvojfarebná červeno-modrá kombinácia. Zatiaľ čo na sedadlách a švíkoch na strane vodiča a na sedadle vzadu prevláda farba Flaming Red symbolizujúca oheň „FIRE“, sedadlá a interiér na strane spolujazdca charakterizujú dizajnové prvky v ľadovo modrej farbe („ICE“).

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Pedále akcelerátora z nehrdzavejúcej ocele majú špeciálny dizajn „FIRE+ICE“ namiesto známeho dizajnu „Play“ je symbol ohňa a namiesto dizajnu „Pause! je symbol ľadu. Horná časť prístrojovej dosky a podlahové rohože boli tiež upravené laserom vygravírovaným vzorom „FIRE+ICE“.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Inšpirované kolekciami BOGNER FIRE+ICE bolo použitých množstvo farieb, látok a prvkov. Sedadlá sú prešívané a odrážajú dizajn aktuálnych páperových búnd FIRE+ICE vrátane ikonických B-zipsov. Ak ich na sedadlách rozopnete, objaví sa pod nimi pôvodná látka FIRE+ICE z 90. rokov. Za prednými sedadlami boli použité aj popruhy z tašiek z kolekcie FIRE+ICE.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Volkswagen ID.3 GTX Performance ako technický základ

Verzia FIRE+ICE využíva doteraz najvýkonnejší elektromotor Volkswagen v modeli ID.3 GTX Performance s výkonom 240 kW (326 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm, ktorý poháňa výlučne kolesá zadnej nápravy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá za 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 200 km/h.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Na vysoký výkon pohonného systému je naladený aj špecifický podvozok GTX, ktorý je vybavený silnejšími stabilizátormi a adaptívnymi tlmičmi podvozku Sport DCC.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE

Elektrickú energiu dodáva lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 79 kWh, ktorý sa dá nabíjať na rýchlonabíjacích staniciach jednosmerným prúdom s výkonom až 185 kW. S týmto výkonom sa batéria môže nabiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. Kombinovaný dojazd podľa WLTP je až 601 km.

Volkswagen Golf FIRE+ICE

Volkswagen Golf FIRE+ICE

Nepredajný showcar alebo budúci zberateľský kúsok?

Tlačová správa označuje Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE ako jedinečný exemplár, ale viem si predstaviť zberateľskú tisíc kusovú sériu, ktorá by imidžu elektrickej zadokolky ID.3 GTX určite prospela.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

Mercedes EQS SUV – Najvyššia trieda elektrického SUV

Nové SUV od značky Mercedes-EQ je po liftbacku EQS a limuzíne EQE tretím modelom postaveným na modulárnej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá a prvým luxusným elektrickým SUV, ktoré ponúka miesto pre sedem cestujúcich.

BMW iX M60 – Prvá jazda

Základné dáta z technickej špecifikácie sú skutočne pôsobivé. Systémový výkon dosahuje hodnotu 455 kW (619 koní), maximálna hodnota krútiaceho momentu je až 1.100 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 250 km/h.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.