Miro Vilím

09.05.2023

Andrej Šuhaj

Volkswagen Touareg minulý rok oslávil svoje dvadsiate výročie a už čoskoro nás čaká facelift tretej generácie. Do konca tohto mesiaca však pre Touareg platí cenové zvýhodnenie až 5.500,- EUR.  


Spomínané cenové zvýhodnenie je tvorené bonusom na kúpnu cenu auta vo výške 4.000,- EUR, zostávajúcich 1.500,- EUR môžete ušetriť pri značkovom financovaní.

Pri pohľade do májového cenníka zistíte, že základný model Touareg s motorom V6 TDI môžete mať teoreticky už od 54.890,- EUR. V tejto cene dostanete šesťvalcový naftový motor s výkonom 170 kW (231 koní) a maximum krútiaceho momentu 500 Nm dostupné od 1.500 do 3.000 otáčok za minútu. Pre SUV s hmotnosťou viac ako dve tony (minimálne 2.092 kg) to vďaka štandardnej osemstupňovej automatickej prevodovke Tiptronic a pohonu všetkých kolies 4MOTION postačuje na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 222 km/h.

Aby sme to uviedli v kontexte, Škoda Kodiaq RS má podľa aktuálneho cenníka základnú cenu 53.820,- EUR. Jazdné výkony má Kodiaq RS o niečo lepšie (z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť 234 km/h), ale jeho pohon zabezpečuje „len“ benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 180 kW (245 koní) a silou 370 Nm (od 1.600 do 4.300 ot/min) a predovšetkým, Touareg patrí o kategóriu vyššie. Volkswagen Touareg je priamym konkurentom pre Audi Q7, BMW X5 a Mercedes-Benz GLE, avšak oproti spomínaným modelom má výhodu v určitej nenápadnosti značky.

Základný motor V6 TDI s výkonom 231 koní je právom najobľúbenejším motorom tretej generácie modelu Touareg, na slovenskom trhu sa na celkových predajoch (viac ako 1.300 kusov) podieľa až 70-timi percentami.

 

 

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Kultivovaný a v interiéri výborne odhlučnený motor poskytuje dostatok výkonu na slušné dynamické parametre, dostatok sily na ťahanie brzdených prívesov až do hmotnosti 3,5 tony a zároveň umožňuje dosahovať vynikajúcu priemernú spotrebu. Z našich skúseností môžete potvrdiť, že dlhodobý priemer sa zmestí do 8,5 litra/100 km (kombinovaná spotreba udávaná výrobcom je 8,0 – 8,2 litra/100 km), ale pri ľahkej nohe dokáže na okresných cestách vyčarovať aj priemernú spotrebu 6,2 litra na 100 km (!).

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Podobne ako silnejšia naftová motorizácia s výkonom 210 kW (286 koní, 600 Nm), aj základný model je naladený na komfortnú jazdu a automatická prevodovka radí takmer nepostrehnuteľne. Plné zošliapnutie akcelerátora (kick-down) je spojené s určitým oneskorením maximálneho zrýchlenia, naopak, pri postupnom dávkovaní je odozva na povel akcelerátora spontánnejšia.  

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Najobľúbenejšími prvkami príplatkovej výbavy sú ťažné zariadenie (70 %), klimatizované sedadlá (69 %), Driver Assist Paket, resp. Side Assist (67 %) a pneumatické pruženie (62 %). Hoci aj štandardné oceľové pružiny so svetlou výškou podvozka 200 milimetrov poskytujú dostatočný komfort, práve vzduchové (pneumatické) odpruženie umožňuje naplno využiť pohon všetkých kolies aj v teréne. Štandardná svetlá výška na vzduchu (19 cm) sa dá v dvoch stupňoch nafúknuť o ďalších 7 centimetrov (na 260 mm). Nie je to síce toľko ako u predchodcu, ale postačuje to pre jazdu takmer v akomkoľvek teréne.

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Ďalšou výhodou vzduchového odpruženia je znateľne lepší komfort podvozka, dokonca na príplatkových 21 palcových kolesách Suzuka ho pokojne môžeme označiť za vynikajúci. Nami skúšaný model bol navyše vybavený natáčaním zadnej nápravy (Air & Steering Paket), ktorý pridáva viac obratnosti v nižších rýchlostiach. Aktuálne nie je natáčanie zadnej nápravy dostupné, pneumatický podvozok spolu s nastavením jazdných režimov (Normal, Sport, Komfort, Eco, Snow, Offroad, Individual) je za príplatok 2.120,- EUR.

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Off-road balík pozostávajúci z rozšíreného nastavenia jazdného profilu Offroad o programy Gravel a Sand, rozšírenej ochrany podvozku a 90 litrovej palivovej nádrže je v cenníku za 690,- EUR. Z príplatkov by sme ešte odporúčali perfektné matrixové LED svetlomety IQ.LIGHT za 2.030,- EUR.

Oproti základnému vyhotoveniu s masívnym využitím chrómových ozdobných líšt je k dispozícii aj balík R-Line Exteriér Black Style, ktorý predstavuje temné alter ego Touaregu a nielen v kombinácii s čiernou perleťovou farbou vyzerá výborne. Nárazníky vpredu a vzadu a prahy dverí sú v balíku za 3.380,- EUR (pre výbavu R-Line za 1.010,- EUR) v dizajne R, mriežka chladiča má čierne lakované lišty, čierne sú aj kryty vonkajších spätných zrkadiel a lišty okolo bočných okien, stmavené sú zadné svetlá. Strešný nosič a koncovky výfukov sú tiež čierne. Spodná časť nárazníkov, bočných prahov a lemy blatníkov sú naopak vo farbe karosérie.

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Najdrahšou položkou z príplatkového cenníka je Innovision Cockpit za 3.800,- EUR, ktorý obsahuje rádionavigačný systém Discover Premium s 15" farebným dotykovým displejom v stredovej konzole a digitálny prístrojový štít s 12 palcovým LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami a zobrazením. Ak máte radi klasické analógové budíky, tento príplatok môže vynechať, avšak prídete tým o obrovskú obrazovku multimediálneho systému.       

Volkswagen Touareg V6 TDI Black Style

Volkswagen Touareg má v cenníku predbežne platnom do 30.6.2023 ponuku motorizácií limitovanú na dve najobľúbenejšie naftové verzie a tri výbavové stupne (Touareg, Atmosphere / Elegance a R Line), ale s faceliftom očakávame opätovné rozšírenie ponuky motorov. Viac informácií nájdete na našich stránkach už čoskoro...

Autor: Miro Vilím, Foto: Andrej Šuhaj  


Podobné články

Audi RS6 Avant

Šesť dní, 5 krajín, 17 alpských priesmykov a ciest, viac ako 2500 najazdených kilometrov. Dokonalá možnosť dôkladne preveriť najnovšie Audi RS 6 Avant vo všetkých jazdných režimoch, vrátane skutočnej nemeckej diaľnice a kľukatých ciest najvyšších európskych priesmykov.

Hot Hatch Of The Year 2021

Myšlienku mi vnukol Miro, keď sa mi ozval, či nechcem pomôcť s veľkým porovnávacím testom. Keď som sa dozvedel, aké autá sa ho majú zúčastniť, hneď som poznamenal, že niektoré sú neporovnateľné.

Porsche 911 GT3

Hovorí sa, že by ste nikdy nemali stretnúť svojich hrdinov. A hovorí sa, že Porsche 911 GT3 je jedno z najlepších áut na svete. Jeden z týchto výrokov potvrdzujem a jeden odmietam. Ak si myslíte, že poznáte správnu kombináciu výroku a postoja, asi máte pravdu.

BMW M760Li xDrive

Mníchovská automobilka dňa 18.1.2022 zverejnila oficiálnu tlačovú správu, ktorá zarmútila všetkých fanúšikov benzínových motorov. V júni 2022 vyrobí posledný vidlicový dvanásťvalcový motor určený pre sériové cestné vozidlá a po 35 rokoch sa s kráľovským motorom v automobiloch značky BMW definitívne rozlúčime.

Mercedes-Benz G 500

Do ťažkého terénu krížiť nápravy! Na okruh likvidovať pneumatiky! Na mestský bulvár robiť formu! Tam všade som mohol nové Géčko zobrať. Ale mne sa v hlave okamžite zrodila iná myšlienka. Myšlienka, ktorá mala otestovať legendárny teréniak v tak extrémnych podmienkach, aké doteraz žiadne iné Géčko nezažilo.

Grossglockner Hochalpenstrasse – Vyhnanie z raja

Prednedávnom sa na profile Grossglockner Hochalpenstrasse na sociálnej sieti objavil takmer nenápadný príspevok.

Just4fun – Ateca, Formentor, GR Yaris, T-Roc R a T-Roc Cabrio

Autá sú pre nás viac ako dopravné prostriedky na cestu z jedného miesta na druhé. Hľadáme v nich zábavu, ale niekedy aj oddych od každodenných povinností. Dokážeme sa tešiť z jazdy aj na tých bežných autách, v tomto článku však obyčajné autá nehľadajte.  

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ Edition 1

Apríl 2022. Mercedes-AMG práve uvádza na európske trhy svoje doposiaľ najvýkonnejšie auto, ktoré je zároveň prvým plug-in hybridom športovej divízie z Affalterbachu.

BMW M4 Competition xDrive - Drift Report

BMW M4 Competition xDrive. Žiadne iné auto vám neponúkne toľko možností, ako jazdiť dverami napred. Vyskúšali sme ich všetky. Pre vedecké účely. Pre vás.

Volkswagen R Days – Golf R

Slovenský importér vozidiel značky Volkswagen si pre nás v Bachledovej doline a jej okolí pripravil dva dni plné programu s tými najrýchlejšími a najlepšími vozidlami zo svojho portfólia. Ako už názov eventu napovedá, pred elektrinou dostali prednosť výkonné benzínové motory.