Miro Vilím

18.10.2022

Audi

Toto nie je Sparta! No napriek tomu je číslovka 300 pre Audi RS 3 performance edition veľmi dôležitá. Audi vyrobí presne 300 kusov tejto performance verzie, hoci zatiaľ nešpecifikovalo v akom pomere karosárskych verzií. Logika veci hovorí o tom, že bude záležať na konkrétnych objednávkach zákazníkov.   


Číslovka "3-0-0" sa exkluzívne pre túto limitovanú edíciu zobrazuje aj pri odomykaní vozidla prostredníctvom 15 segmenetov Audi LED matrix svetlometov na vodičovej strane, pri zamykaní je to zase svetelný podpis znázorňujúci označenie modelu "R-S-3". Na strane spolujazdca je to vždy šachovnicová vlajka, ktorá sa počas jazdy zobrazuje na oboch stranách vozidla. Pri otvorených dverách sa na podlahu premieta nápis #RS peformance.

Limitovaná performance edícia však nie je len o svetielkach, ale predovšetkým o rýchlosti... Obidve karosárske verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 300 km/h (plus 10 km/h oproti štandardnej verzii), čím sa Audi RS 3 stáva absolútne najrýchlejším, sériovo vyrábaným, kompaktným vozidlom na trhu. Len pre pripomenutie, nové BMW M2 má maximálnu rýchlosť "len" 285 km/h, Mercedes-AMG A 45 S dokonca len 270 km/h.

Päťvalcový motor s objemom 2,5 litra produkuje v Audi RS 3 Performance edition výkon 299 kW (407 koní, teda plus 7 koní oproti štandardnej verzii) a to v rozsahu od 5.700 do 7.000 otáčok za minútu. Maximum krútiaceho momentu 500 Nm zostáva bezo zmeny, ale je dostupné v širšom pásme otáčok od 2.250 do 5.700 otáčok za minútu. Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté zvýšením plniaceho tlaku o 0,1 baru, turbo teraz tlačí vzduch do valcov pod tlakom 1,6 baru.

    

Audi RS 3 Sportback performance edition

Vďaka sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke zrýchľuje tristovkové Audi RS 3 z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, teda rovnako rýchlo ako štandardná verzia. K štandardnej výbave edície patrí RS športový výfukový systém, ktorý bol pre performence edíciu upravený a v režimoch Dynamic, RS Performence a RS Torque otvára klapku skôr, čo má zvýrazňovať zvuk aj vtedy, keď vozidlo stojí.

Audi RS 3 performance edition

Súčasťou štandardnej výbavy je až športový podvozok s adaptívnymi tlmičmi a semislicky Pirelli P Zero Trofeo R s rozmerom 265/35 R 19 vpredu a 245/35 R19 vzadu. Pneumatiky sú obuté na špeciálnych 19 palcových diskoch v matnej šedej farbe určených výlučne pre túto edíciu. Rovnako keramické brzdy vpredu s rozmerom 380 x 38 mm sú súčasťou sériovej výbavy performence edition. Vzadu sú oceľové kotúče v štandardnom rozmere 310 x 22 milimetrov.

Audi RS 3 performance edition

Audi RS 3 performance edition bude dostupná vo farbách Nogaro Blue, Arrow Gray, Daytona Grey, ale aj v čiernej Sebring Crystal Effect a v bielej Glacier Metallic.

Audi RS 3 performance edition

Obsiahla sériová výbava ďalej obsahuje škrupinové sedadlá v kombinácii mikrovlákna Dinamica a kože Nappa, s modrým prešívaním a športový volant potiahnutý alcantarou. Samozrejme nesmie chýbať plaketka "1 of 300" na palubnej doske pred spolujazdcom. 

Audi RS 3 performance edition

Kompletne vybavený model Audi RS 3 performance edition sa na nemeckom trhu bude predávať za 75.000,- EUR ako Sportback a za 77.000,- EUR ako Sedan. Dodanie bude realizované od začiatku roka. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – CUPRA Formentor VZ5

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

TOP 5 pre rok 2022 – Honda Civic Type R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Volkswagen Golf R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.