Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.
Motor s označením GMA.2 V12 má objem 3,9 litra a opäť bol vyvíjaný v spolupráci s firmou Cosworth. Základné dáta znejú neuveriteľne: Hmotnosť 178 kg, výkon 615 koní pri 10.500 otáčkach za minútu, maximum krútiaceho momentu 451 Nm síce vrcholí pri 9.000 otáčkach za minútu, ale 75 percent sily (338 Nm) je dostupných od 2.500 otáčok a dokonca 90% maximálneho krútaceho momentu (406 Nm) od 4.500 do 10.500 otáčok za minútu. 4ervené pole otáčkomera začína až na hranici 11.100 otáčok za minútu.
Hmotnosť dvojmiestneho superšportu je len 1.090 kg a pomer výkonu k hmotnosti tak predstavuje 564 koní na 1 tonu, čo je lepšia výkonová hmotnosť akou disponoval legendárny McLaren F1. Základom pre T.33 je superľahký karbónový monokok kombinovaný s hliníkovými elementami. Na rozdiel od modelu T.50 chýba, s výnimkou zadného spojlera, aktívna aerodynamika.
Prenos výkonu motora na zadné kolesá štandardne zabezpečuje šesťstupňová manuálna prevodovka odvodená od skrine Xtrac z modelu T.50 s hmotnosťou 82 kilogramov. Ako opcia je k dispozícii automatická prevodovka IGS (Instantaneous Gearchange System), ktorá umožňuje radiť pádlami pod volantom. Jej hmotnosť je len 78 kilogramov.
Riadenie má hydraulický posilňovač, ktorý má poskytovať dokonalú spätnú väzbu. O spomalenie sa starajú karbón-keramické brzdy od Bremba s rozmerom 370x34 mm a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a 340x34 mm so štvorpiestikovými strmeňmi vzadu.
Kované hliníkové disky majú vpredu priemer 19 palcov, vzadu sú o jeden palec väčšie, žiadne z nich však nie je ťažšie ako 7 kilogramov. Prekvapením sú športové pneumatiky Micheln Pilot Sport 4S s rozmermi 235/35 R19 vpredu a 295/30 R20 vzadu.
T.33 má podľa svojho tvorcu predstavovať dokonalé spojenie nadčasového dizajnu, výkonu, nízkej hmotnosti a pozornosti venovanej vodičovi. Na rozdiel od extrémneho T.50 má na jednej strane poskytovať dostatočný komfort pre každodenné užívanie, ale zároveň musí poskytovať svojmu jazdcovi nefalšovanú analógovú radosť z jazdy.
GMA vyrobí len 100 kusov modelu T.33 so základnou cenou 1,37 milióna £ bez dane.
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Gordon Murray Automotive