Miro Vilím

19.03.2024

Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-AMG rozširuje portfólio modelu GT a ponuku osemvalcových modelov s pohonom všetkých kolies dopĺňa základný model s pohonom zadnej nápravy.


Dynamické jazdné vlastnosti zabezpečuje ideálne rozloženie hmotnosti s relatívne ľahkým štvorvalcovým motorom na prednej náprave a precízne naladenie podvozka.

Dvojlitrový turbomotor AMG poznáme už z modelov SL 43 (280 kW / 381 koní) a C 43 4MATIC (300 kW / 408 koní), v novom GT 43 kupé produkuje výkon až 310 kW (422 koní) pri 6.750 ot./min a maximálny krútiaci moment 500 Nm dostupný v rozsahu od 3.250 do 5.000 otáčok za minútu.   

Okamžitú odozvu na pokyny akcelerátorom zabezpečuje elektrické turbodúchadlo, teda technológia z vozidiel F1. Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na na strane nasávania je integrovaný elektromotor so šírkou približne 4 centimetre. Ten je elektronicky riadený a poháňa hriadeľ turbodúchadla, čím zrýchľuje koleso kompresora ešte skôr ako sa prúd výfukových plynov postará o pohon turbodúchadla obvyklým spôsobom. Turbo je poháňané 48-voltovým elektrickým systémom, ktorého zdrojom energie je remeňom poháňaný štartovací generátor druhej generácie (RSG). Ten dokáže krátkodobo poskytnúť dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 koní).

Prenos výkonu na kolesá zadnej nápravy zabezpečuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou štartovacou spojkou, ktorá nahrádza menič krútiaceho momentu, čím šetrí aj na hmotnosti.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Model GT 43 je oproti špičkovému osemvalcu ľahší o 195 kilogramov a aj vďaka relatívne priaznivej hmotnosti 1.700 kg (DIN) zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 280 km/h.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

O bezpečné spomalenie sa starajú brzdy, ktoré majú na prednej náprave kompozitné kotúče s priemerom 390 milimetrov a šesťpiestikové strmene a na zadnej náprave sú brzdy s kotúčmi o priemere 360 milimetrov s jednopiestikovými strmeňmi. Mercedes-AMG GT 43 kupé je postavené na devätnásťpalcových diskoch s rozmerom 9,5 J vpredu a 11 J vzadu, obúvajúcich pneumatiky s rozmerom 255/45 ZR19 vpredu a 285/40 ZR 19 vzadu. Na želanie je možné kupé GT 43 vybaviť riadením zadnej nápravy.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Rovnako ako silnejšie modely, aj v prípade základného modelu môže byť kupé vyhotovené v konfigurácii interiéru 2+2, pričom po sklopení operadiel zadných sedadiel sa zväčší batožinový priestor zo základnej hodnoty 321 litrov až na 675 litrov. Veľkorysý priestor pre batožinu robí z modelu GT 43 ideálne cestovateľské kupé pre dvojicu fanúšikov dynamickej jazdy.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 kupé sa od svojich súrodencov odlišuje špecifickým dizajnom nárazníkov a na prvý pohľad ho spoznáme podľa štvorice okrúhlych koncoviek výfukov.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Nový model rovnako disponuje aktívnou aerodynamikou, keď horizontálne žalúzie za horným vstupom vzduchu cez masku chladiča sú pohyblivé a pri vysokých rýchlostiach sú zatvorené, čím zlepšujú prúdenie vzduchu okolo vozidla. Súčasťou systému aktívnej aerodynamiky je aj výsuvný zadný spojler, ktorý sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje v piatich polohách.   

Mercedes-AMG GT 43 Coupé

Mercedes-AMG GT 43 kupé dopĺňa portfólio modelov radu GT kupé o puristický model s pohonom zadnej nápravy, ktorý aj vďaka nižšej hmotnosti na prednej náprave a špecificky odladenému podvozku ponúka nefalšovanú radosť z jazdy.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.