Miro Vilím

06.12.2022

Mercedes-Benz

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE je najvýkonnejšou luxusnou limuzínou všetkých čias. Nielen v rámci značky, ale absolútne. Systémový výkon dosahuje maximum 590 kW (802 koní) a systémové maximum krútiaceho momentu je dychberúcich 1.430 Nm (!).


Najnovšší počin z dielne AMG si pod prednou kapotou zachoval osemvalcový vidlicový benzínový motor s objemom štyroch litrov, ktorý vďaka dvom turbodúchadlám dosahuje maximálny výkon 450 kW (612 koní) v rozsahu 5.500 - 6.500 otáčok za minútu a maximum krútiaceho momentu 900 Nm je dostupné v rozsahu od 2.500 do 4.500 otáčok za minútu. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave poskytuje najvyšší výkon 140 kW (190 koní) a 320 Nm. 

Na rozdiel od ešte výkonnejšieho modelu GT 63 S E Performance má elektrická batéria HPB 150 v triede S vyššiu hustotu batériových článkov a viac ako dvojnásobnú kapacitu (13,1 kWh vs. 6,1 kWh). Napriek tomu, že elektrický pohon je optimalizovaný na poskytovanie čo najvyššieho systémového výkonu, Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE umožňuje teoretický dojazd výlučne na elektrickú energiu až 33 kilometrov. 

Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G a dvojstupňová prevodovka pre elektromotor. Napriek pohotovostnej EU hmotnosti 2.595 kilogramov zrýchľuje najvýkonnejšia trieda S z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 290 km/h.   

Hybridná pohonná sústava vychádza z filozofie prevzatej z F1, kráľovskej disciplíny motoršportu a je optimalizovaná tak, aby mal vodič k dispozícii vždy plný výkon pri plnom zošliapnutí akcelerátora (kick-down). Kľúčom je účinná rekuperácia a dobíjanie spaľovacím motorom. Elektrickú batériu je možné dobíjať striedavým prúdom pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 3,7 kW.

 

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE

Okrem vysokej pohotovostnej hmotnosti porovnateľnej s batériovými elektrickými vozidlami je pomerne veľkým negatívom hybridnej technológie výrazne zmenšený batožinový priestor, ktorý má objem len 305 litrov oproti 550 litrom pri verziách s výlučne spaľovacími motormi. Pri plnom obsadení budú všetci štyria pasažieri musieť cestovať naľahko.  

Klasický dizajn AMG modelov spočívajúci v dynamicky tvarovaných nárazníkoch, rozšírených prahoch a štvorici hranatých koncoviek výfukovej sústavy tentoraz prvýkrát pre triedu S dopĺňa aj klasická AMG Panamericana maska chladiča. Vďaka nej sa AMG verzia S klasse podstatne odlišuje od civilných verzií a pôsobí veľmi výrazným dojmom.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE

Štandardný vzduchový podvozok AMG RIDE CONTROL+ má adaptívne tlmiče, aktívna stabilizícia a aktívne riadenie zadnej nápravy sú tiež v štandardnej výbave. Vysokovýkonná brzdová sústava má keramické kotúče s rozmermi 400x38 mm vpredu (so šesťpiestikovými brzdovými strmeňmi) a 380x32 mm vzadu (s jednopiestikmi). Pnemumatiky majú v základe 20 palcov v rozmeroch 255/45 ZR20 vpredu a 285/40 ZR20 vzadu. Za príplatok sú k dispozícii kované 21 palcové kolesá. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies.