Miro Vilím

01.06.2022

Mercedes-Benz

Nová trieda GLC je samotnou automobilkou označovaná ako najdynamickejšie SUV v rodine Mercedes-Benz. Obchodne mimoriadne úspešný model prichádza ako nová generácia so zásadnými zmenami, tou najpodstatnejšou sú výlučne elektrifikované štvorvalcové pohonné jednotky.


Popri motorizáciách s mild-hybridnou technikou budú k dispozícii tri plug-in hybridné verzie, všetky s elektrickým dojazdom presahujúcim 100 km. Vďaka tomu môže byť obvyklý denný nájazd zabezpečovaný výlučne na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.

Nová generácia GLC ma poskytovať nielen viac komfortu, ale okrem iného aj vďaka natáčacej zadnej náprave (v rozsahu 4,5°) má byť agilnejšia na ceste a obratnejšia v teréne.

Celková silueta novej triedy GLC je jednoducho rozpoznateľná, avšak vďaka novým detailom pôsobí dynamickejšie ako predchodca, z ktorého sa predalo 2,6 milióna exemplárov. Napriek nárastu vonkajších rozmerov sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu na 0,29 (predchodca 0,31).

Nová GLC je s celkovou dĺžkou 4.716 milimetrov o 60 mm dlhšia ako predchodca, šírka zostala nezmenených 1.890 milimetrov, výška 1.640 milimetrov je menšia o nepostrehnuteľné 4 milimetre. Rovnako rázvor narástol o symbolických 15 milimetrov na celkových 2.888 milimetrov. Stopa vpredu je širšia o 6 milimetrov (1.627 mm), vzadu je to o 23 milimetrov (1.640 mm). Batožinový priestor za zväčšil z 550 na 600 litrov objemu. Elektrické otváranie dverí batožinového priestoru (EASY-PACK) je už v sériovej výbave.

Mercedes-Benz GLC

Všetky modely GLC štandardne automatickou deväťstupňovou prevodovkou 9G-TRONIC, ktorá výkon prenáša na všetky štyri kolesá. Pohon 4MATIC je základom pre všetky modely novej triedy GLC.

Pri uvedení na trh budú k dispozícii benzínové modely GLC 200 4MATIC a GLC 300 4MATIC, obidve verzie s motorom M 254 o objeme 1.999 cm³. Spaľovacie motory sú podporované integrovaným štartér generátorom (ISG), ktorý zároveň krátkodobo poskytne výkon až 17 kW / 23 koní a 200 Nm.  

Mercedes-Benz GLC

Slabšia verzia GLC 200 4MATIC má výkon 150 kW / 204 koní v rozsahu od 5.800 do 6.100 otáčok za minútu a 320 Nm v rozsahu od 1.800 do 4.000 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 7,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 221 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Silnejšia verzia GLC 300 4MATIC má výkon 190 kW / 258 koní pri 5.800 otáčkach za minútu a 400 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.200 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Treťou mild-hybridnou verziou s ISG je GLC 220 d 4MATIC s motorom OM 654 M, ktorého objem sa vďaka dlhšiemu zdvihu (o 2 mm) zvýšil na 1.993 cm³. Táto naftová motorizácia ponúka výkon 145 kW / 197 koní pri 3.600 otáčkach za minútu a 440 Nm v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 8,0 sekundy, maximálna rýchlosť je 219 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Základom pre benzínovú ponuku plug-in hybridných modelov je opäť motor M 254, ktorý je doplnený o elektrický motor s výkonom 100 kW / 440 Nm integrovaný do prevodovky. Všetky PHEV modely sú štandardne vybavené vzduchovým odpružením AIRMATIC, ktoré je pre MHEV verzie za príplatok. Ďalšou opciou je balík Offroad Engineering, ktorý zvyšuje svetlä výšku o 20 milimetrov. Naopak s exteriérovým balíkom AMG Line je k dispozícii športové odpruženie.

Mercedes-Benz GLC

Model GLC 300 e 4MATIC má benzínový motor s výkonom 150 kW / 204 koní pri 6.100 otáčkach za minútu a 320 Nm v rozsahu od 2.000 do 4.000 otáčok za minútu. Systémový výkon je 230 kW / 313 koní a 550 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 6,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 218 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Model GLC 300 e 4MATIC je aktuálnym vrcholom ponuky, jeho benzínový motor má výkon 185 kW / 252 koní pri 5.800 otáčkach za minútu a 400 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.200 otáčok za minútu. Systémový výkon je 280 kW / 381 koní a 650 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 5,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 237 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Základom pre model GLC 300 de 4MATIC je naftový motor OM 654 M s výkonom 145 kW / 200 koní dosahovaným pri 3.600 otáčkach za minútu a silou 440 Nm dostupnou v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Vďaka kombinácii s elektrickým motorom s výkonom 100 kW / 400 Nm dosahuje systémový výkon 245 kW / 333 koní a 750 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 217 km/h, na čisto elektrický pohon 140 km/h.

Mercedes-Benz GLC

Všetky plug-in hybridné verzie majú batériu s kapacitou 31,2 kWh, ktorá by mala postačovať na elektrický dojazd v rozsahu od 104 do 120 kilometrov pre benzínové verzie, resp. 117 - 102 km pre naftovú verziu. Ako je už dobrým zvykom u PHEV od Mercedesu, popri nabíjaní striedavým prúdom až do výkonu 11 kW je k dispozícii aj možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW. Aj prázdnu betériu tak dobijete doplna za približne 30 minút.

Nová GLC je sériovo vybavená jazdným programom s reguláciou rýchlosti zjazdu z kopca DSR (Down Hill Speed Regulation) a orientácii v teréne pomáha virtuálna "transparentná kapota motora" využívajúca 360 stupňový kamerový systém, ktorý následne na centrálnom displeji zobrazuje virtuálny pohľad spredu pod vozidlo – vrátane predných kolies a ich natočenia.  

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Media


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – CUPRA Formentor VZ5

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

TOP 5 pre rok 2022 – Honda Civic Type R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Volkswagen Golf R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.