Štvrťstoročie venované úspechom v oblasti hybridnej technológie aplikovanej na modeloch značky Honda si zaslúži nielen pochvalu, ale aj poriadnu oslavu.
Automobilka Honda svoj 25 ročný úspech v hybridizácii svojich modelov oslávi veľkolepo – predstavením konceptu svojho legendárneho modelu Prelude. V Európe bude Prelude debutovať na podujatí Goodwood Festival of Speed. Ešte pred verejným odhalením na spomínanom podujatí Honda potvrdzuje, že Prelude sa vráti aj do Európy.
Koncepčný model má už za sebou predstavenie na Japan Mobility Show, teraz si to namierilo k nám, do Európy. Nový Prelude má stelesniť záväzok spoločnosti Honda k elektrifikácii v podobe štýlového a dynamického balíka.
Prelude, ako ho poznáme, sa v Európe predstavil pred 45 rokmi a patril (aj patrí) k vysoko výkonným a špičkovým technológiám od Hondy. Po piatich generáciách, v roku 2001, žiaľ prišla jeho derniéra.
Dnes ale svitá nádej novej éry a ako aj samotný názov Prelude evokuje úvodnú hudbu, Prelude sa zaraďuje ako predchodca budúcich modelov a má byť stelesnením záväzku spoločnosti k športovým výkonom svojich modelov.
Ako Tomoyuki Yamagami, hlavný inžinier Hondy, povedal: „Nový Prelude nie je len najnovšou kapitolou v našom neustále sa rozvíjajúcom príbehu, je to aj výsledok 25 rokov priekopníckeho výskumu a vývoja v oblasti hybridných technológií. Zaistili sme, že si tento model uchováva svoju športovú DNA dokonalou kombináciou účinnosti a environmetálnych výhod elektrickej jazdy so vzrušujúcimi zážitkami za volantom, vďaka čomu oslobodí používateľov z každodennej rutiny a prinesie im ešte väčšiu radosť z jazdy. Je kľúčovým krokom k nášmu záväzku, že 100 % predaných nových vozidiel do roku 2040 bude s elektrickou batériou alebo s vodíkovým palivovým článkom.”
Prvým sériovým hybridným vozidlom Hondy bol pred 25 rokmi predstavený Insight Coupe. V roku 2003 prišiel na trh model Civic IMA, ktorý prepojil 1,3 litrový štvorvalcový motor i-VTEC s plynule meniteľným prevodom (CVT) s elektromotorom s výkonom 20 koní.
Model CR-Z sa predstavil v roku 2010 a bol kombináciou jedinečného paralelného hybridného systému IMA spoločnosti Honda s 1,5-litrovým benzínovým motorom s manuálnou prevodovkou.
Rok 2011 priniesol hybridný Jazz aj s preslávenými Magic Seats a o päť rokov neskôr Honda predstavila famózny superšport NSX, toho času vybavený technologicky najpokročilejšou hybridnou pohonnou jednotkou s pohonom všetkých kolies.
Hybridná technológia vozidla Honda NSX posunula hranice výkonu a ovládateľnosti, a zároveň kládla dôraz aj na efektivitu a udržateľnosť z hľadiska životného prostredia. Táto integrácia hybridného pohonu v supervozidle stanovila nový štandard pre automobilový priemysel a spojila to najlepšie z oboch svetov.
Dnes sú s pohonom e:HEV dostupné modely Jazz, Civic, HR-V, ZR-V a CR-V. Honda Civic Hybrid si svoju slávu zažíva od roku 2022 a rok 2023 patril nielen hybridnému CR-V, ale aj novému modelu ZR-V, štýlovému a výkonnému SUV segmentu C. Zatiaľ menej známy model ZR-V premosťuje priepasť medzi HR-V a CR-V.
Honda ponúka širokú škálu elektrifikovaných modelov značky, ale na nový Prelude sa tešíme.
Podľa doterajších informácií by základom pohonného ústrojenstva mal byť dvojlitrový benzínový motor spárovaný s dvomi elektromormi, teda riešenie použité okrem iného aj v aktuálnom modeli Honda Civic.
Autor: Amy Zaťková, Foto: Honda