Miro Vilím

08.03.2022

Volkswagen

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.


Rodina modelov T-Roc bola v roku 2021 druhým najpredávanejším modelom značky Volkswagen a šiestym najpredávanejším modelom všetkých značiek v rámci Európy. Majiteľov teší aj informácia, že T-Roc bol podľa nemeckého TÜV medzi prvými tromi najpredávanejšími modelmi za roky 2020-2021.

Na slovenskom trhu sa najväčšej obľube tešil model so štvorvalcovým motorom 1,5 TSI a pohonom predných kolies, ktorý tvoril viac ako 65% všetkých modelov, podiel benzínových motorov bol takmer 90%. Bez ohľadu na to, aj v modernizovanej podobe zostáva na Slovensku celá paleta motorizácií, vrátane naftových motorov.

Zaujímavý je aj pohľad na štatistiku predaja pohonu, 93 percent všetkých na Slovensku predaných kusov bolo s predným pohonom a len sedem percent sa predalo s pohonom všetkých kolies. Medzi prevodovkami panuje takmer remíza 51,3% predajov tvorili autá s manuálnou prevodovkou a 41,7% malo automatickú DSG prevodovku.

Nás veľmi teší, že v ponuke zostáva aj špičkový model T-Roc R s výkonom 300 koní, ktorý na Slovensku tvoril 1,1% predaných kusov (okolo 40 kusov).

Volkswagen T-Roc

Čo je nové v interiéri?

Volkswagen sa v rámci modelovej modernizácie popri očakávanému doplneniu výbav o nové komfortné a bezpečnostné prvky zameral najmä na jediný prvok, ktorý z pohľadu novinárov predstavoval jedno zo slabších miest inak výborného auta. Áno, týmto prvkom bola palubná doska vyrobená z výlučne tvrdých plastov. Ako vidieť z počtu predaných kusov, zákazníkom to neprekážalo, ale nových záujemcov nová palubná doska z kvalitnejších mäkčených plastov určite poteší.

Volkswagen T-Roc

Nový dizajn a materiálové prevedenie dostali aj dvere a tiež stredová konzola, ktorá po vzore ostatných modelov značky nahradila ergonomicky dokonalé otočné ovládače dotykovým ovládacím rozhraním. Na rozdiel od kritizovaného prevedenia v ôsmej generácii Golfu je však toto riešenie omnoho intuitívnejšie, prehľadnejšie a ... podsvietené. Nové sú aj volanty, pre verziu R Line a T-Roc R s dotykovým ovládaním (ktoré oproti základnému volantu jednoducho funkčnosťou neobstojí) a tiež radiaca páka prevodovky DSG.

Volkswagen T-Roc

V sériovom prevedení je k dispozícii Digital Cockpit s uhlopriečkou osem palcov, pre výbavy Style a T-Roc R je už v základe Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 10,25 palcov. Za príplatok 380,- EUR môžete mať verziu Pro aj pre výbavy Life a R-Line. Rovnako došlo k zmene infotainmentu postaveného na tretej generácii MIB3 a umiestneniu jeho displeja, ktorý má v základe pre verziu Life 6,5 palcovú obrazovku, za príplatok 300,- EUR môžete mať osempalcovú obrazovku systému Ready2Discover (séria pre ostatné výbavy). Stredná verzia Discover Media s uhlopriečkou 8 palcov stojí 750,- EUR (pre Life 1050,- EUR). Najvyššia verzia Discover Pro s uhlopriečkou 9,2 palca je k dispozícii pre všetky výbavy okrem základnej Life za príplatok 1.540,- EUR. Nový infotainment ponúka aj bezdrôtové pripojenie pre Apple Car a Android Auto (séria pre všetky výbavy s výnimkou základnej Life).   

Volkswagen T-Roc

Čo je nové v exteriéri?

Žiada sa mi napísať, že ide takmer výlučne o kozmetické zmeny. Nový je predný a zadný nárazník, 7 nových dizajnov kolies a 4 nové exteriérové farby.  

Volkswagen T-Roc

Zásadnou novinkou, ktorá pôsobí aj vizuálne mimoriadne hodnotne sú nové matrix LED svetlomety IQ.Light, ktoré majú 24 LED v každom svetlomete a ponúkajú funkciu Dynamic Light Assist s automatickou reguláciou svetelného toku. Príplatok? Áno, pre verzie Style a R je to 740,- EUR, pre verziu Style 1.650,- EUR. Základom v každej verzii sú LED, resp. LED Plus s prisvecovaním do zákrut. Doplnkom nového svetleného podpisu vpredu je osvetlená lišta na maske chladiča.

Volkswagen T-Roc

Z oficiálnej ponuky slovenského importéra pre nízky potenciál predaja vypadol štýlový T-Roc Cabriolet, z predchodcu sa na Slovensku predalo len 6 kusov. Na individuálnu objednávku však importér vie zabezpečiť aj tento model.

Volkswagen T-Roc

Čo je nové pod kapotou?

Nový T-Roc zostáva pri osvedčenej palete pohonných jednotiek, základom je benzínový trojvalcový motor 1,0 TSI s výkonom 110 koní dostupný s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou len pre výbavu Life.

Volkswagen T-Roc

Nasleduje obľúbený štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní, ktorý je dostupný tak s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ako aj so sedemstupňovým DSG. Tento motor je dostupný pre výbavové stupne Life, Style a R-Line.

Vrcholom bežnej benzínovej ponuky je motor 2,0 TSI s výkonom 190 koní, ktorý je k dispozícii výlučne s DSG a s pohonom všetkých kolies 4Motion.

Volkswagen T-Roc

Pre priaznivcov nafty je k dispozícii motor 2,0 TDI vo verzii s výkonom 115 koní a manuálnou prevodovkou pre výbavu Life, pre základnú výbavu je k dispozícii aj motor 2,0 TDI s výkonom 150 koní a automatickou prevodovkou. Pre výbavy Style a R-Line má motor 2,0 TDI výkon 150 koní a je k dispozícii výlučne s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

A čo nové eRko?

Volkswagen T-Roc R na jednej strane profituje zo zmien v interiéri, ale na strane druhej sa práve zmenám v interiéri nájde priestor na kritiku. V prvom rade je to nový multifunkčný volant, ktorý nahrádza nádherný eRkový volant predchodcu (zo siedmej generácie Golfu R) a tiež volič automatickej sedemstupňovej DSG prevodovky. Rovnako dotykové riešenie ovládania klimatizácie je síce vizuálne hodnotnejšie, ale z hľadiska funkčnosti je krokom späť. 

Volkswagen T-Roc R

Podobne ako bežné verzie, aj model R má novú mriežku chladiča s logom R, špecifický predný nárazník s pozmenenými prívodmi vzduchu a dennými LED svetlami, zmenil sa aj dizajn zadného nárazníka. Základom sú 18 palcové kolesá Jerez, za príplatok 770,- EUR sú k dispozícii 19 palcové kolesá Estoril.

Volkswagen T-Roc R

Základ malého chuligánskeho crossoveru však našťastie zostal bezo zmien, pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom sedemstupňového DSG zabezpečuje osvedčený štvorvalec 2,0 TSI s nezmeneným výkonom 300 koní a silou 400 Nm dostupnou od 2.000 do 5.000 otáčok za minútu.

Volkswagen T-Roc R

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaných 250 km/h. Nové eRko začína v slovenskom cenníku na sume 43.190,- EUR, čo je takmer dvojnásobok základnej ceny najlacnejšieho modelu T-Roc 1,0 TSI s výkonom 110 koní a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou v základnej výbave Life (22.990,- EUR).

Volkswagen T-Roc R

Nový model T-Roc je už v predaji a my vám čoskoro prinesieme dojmy z klasického redakčného testu.

Autor: Miro Vilím, Foto: Volkswagen


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – CUPRA Formentor VZ5

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Honda Civic Type R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Volkswagen Golf R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.