Miro Vilím

01.04.2022

Toyota

V rámci otvorenia sezóny Formula Drift na Long Beach v Californii predstavila TOYOTA GAZOO Racing novú GR Corollu. Uvedenie na trh je naplánované pre japonský trh na druhú polovicu roka 2022.


Oficiálne fotografie však zobrazujú prototyp pre severoamerický trh a zverejnené špecifikácie sa rovnako týkajú amerického trhu. Podľa britského magazínu Autocar však Toyota GR Corolla nebude dostupná v Európe, výslovne to vylúčil hovorca britského zastúpenia Toyoty. Oficiálna správa európsky trh nespomína.

Toyota v tlačovej správe opatrne odkazuje na motor športovú minulosť a spomína prvé víťazstvo modelu TE25 Corolla v seriáli WRC v roku 1973, nasledované víťazstvom Corolly Levin v Rally tisícich jazier v roku 1975. Cieľom novej GR Corolly je priniesť model, ktorý pritiahne nielen tradičných konzervatívnych zákazníkov Toyoty, ale aj tých ktorí, hľadajú niečo špeciálne.

Toyota GR Corolla je štvrtým modelom divízie GAZOO Racing a tretím modelom pre americký trh, GR Yaris sa v Amerike nepredáva.

Vývoj modelu GR Corolla prebiehal nielen v rámci pretekov Super Taikyu Series, kde sa zúčastňovala Corolla s motorom spaľujúcim vodík, ale aj na ďalších pretekárskych okruhoch, na nespevnených tratiach a na snehu.

Toyota GR Corolla

Srdcom nového ostrého hatchbacku je silnejšia verzia motora G16E-GTS z modelu GR Yaris, ktorá má aj vďaka novému výfukovému potrubie výkon 224 kW (304 koní) dostupný pri 6.500 otáčkach za minútu. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 370 Nm je dostupná v rozsahu od 3.000 do 5.550 otáčok za minútu.

Toyota GR Corolla

Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje 6 stupňová manuálna prevodovka iMT, ktorá disponuje režimom vyrovnávania otáčok pri podraďovaní. Zatiaľ nie je žiadna oficiálna informácia o uvedení vyvíjanej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.  

Toyota GR Corolla

Pohon všetkých kolies GR-FOUR 4WD s eletronicky ovládanou viaclamelovou spojkou má tri jazdné režimy (Normal, Track a Sport). Na rozdiel od modelu GR Yaris je však nastavenie pohonu 4WD oddelené od jazdných režimov „Drive“ umožňujúcich nezávislé nastavenie odozvzy akcelerátora, riadenia a ďalších parametrov. Pohon všetkých kolies je štandardne doplnený samosvornými diferenciálmi Torsen na prednej a zadnej náprave.

Toyota GR Corolla

Zavesenie kolies vpredu používa vzpery MacPherson, vzadu sú dvojité lichobežníky. Rozchod kolies bol vpredu rozšírený o 60 milimetrov, vzadu dokonca o 85 mm. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 majú rozmer 235/40 R18, všetky štyri brzdové kotúče sú ventilované, vpredu majú štvorpiestikové a vzadu dvojpiestikové strmene.  

Toyota GR Corolla   

Tuhšia karoséria má vytiahnuté blatníky vpredu a aj vzadu, oproti štandardnej karosérii sú na každej strane širšie o 20 mm vpredu a 30 mm vzadu.

Toyota GR Corolla

Ďalšími výraznými zmenami sú plne funkčné otvory na kapote (nie pre základný model) a v predných blatníkoch za kolesami, ktoré majú pomáhať s odvetrávaním motorového priestoru.

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla meria na dĺžku 4.410 mm, na šírku 1,850 mm a rázvor má hodnotu 2.640 mm.

Toyota GR Corolla

Rozchod kolies vpredu aje 1.590 mm, vzadu 1.620 mm a hmotnosť je udávaná hodnotou 1.475 kg (DIN).

Toyota GR Corolla

Na fotografiách vidíte dve verzie novej GR Corolly, červená je základný model "Core", šedá má Circuit Pack, ktorý okrem odvetrávanej kapoty disponuje strechou z kovaného karbónu, má väčšie zadné krídlo a špeciálnu hlavicu radiacej páky s podpisom śéfa Toyoty.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Toyota


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – CUPRA Formentor VZ5

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

TOP 5 pre rok 2022 – Honda Civic Type R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Volkswagen Golf R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.