Miro Vilím

22.08.2022

Volkswagen

Volkswagen Golf R vo výročnej edícii oslavujúcej 20 rokov divízie Volkswagen R GmbH, s Benjaminom Leuchterom za volantom, je najrýchlejším modelom R na legendárnej Nordschleife. Vďaka výkonu zvýšenému o 10 kW (13 koní) a balíku R-Performance, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, zlepšil čas štandardného Golfu R o dobré 4 sekundy.   


Volkswagen Golf R 20 Years disponuje výkonom 245 kW (333 koní) vďaka čomu zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy, teda nepatrne rýchlejšie ako štandardný Golf R ôsmej generácie (4,7 sekundy). Maximálna rýchlosť je 270 km/h.

Vynikajúca jazdná dynamika je výsledkom dokonalej integrácie manažmentu jazdnej dynamiky (Vehicle Dynamics Manager), už spomínaného paketu R-Performance a nového pohonu všetkých štyroch kolies R-Performance Torque Vectoring, ktorý s dvomi spojkami vzadu nahrádza klasický diferenciál.

Popri neutrálnych jazdných vlastnostiach ponúka Golf R ôsmej generácie aj špeciálny režim „Drift“ pre jazdu v pretáčavom šmyku a prvýkrát v histórii rýchlych Golfov prevodovka DSG v režime Race, Drift a Special samočinne neodraďuje na vyšší prevodový stupeň. Práve režim Special je naladený pre špecifickú trať Severnej slučky Nürburgringu. Najpodstatnejšou zmenou je mäkšie nastavenie tlmičov, automobilka však ani tentoraz neuviedla, ktorý konkrétny stupeň tuhosti z 15 možných nastavení adaptívnych tlmičov (DCC) to je.

Volkswagen Golf R 20 Years – Rekord na Nordschleife

Pre výročný model bola modifikovaná charakteristika radenia sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a bolo prepracované aj riadenie. Okrem zvýšenia výkonu prešiel motor ďalšími zmenami a to predovšetkým úpravou riadiacej jednotky, ktorá ponechá roztočené turbo aj pri povolení akcelerátora, aby sa zrýchlila reakcia na opätovné zošliapnutie akcelerátora.

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Všetky úpravy, vrátane výraznejšieho zvukového prejavu výfukovej sústavy pri nízkych otáčkach a drsnejšieho akustického prejavu motora v kabíne, majú poskytovať intenzívnejší jazdný zážitok.         

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Volkswagen Golf R 20 Years dosiahol na úseku „Schwedenkreuz“ rýchlosť takmer 240 km/h a na rovinke Döttinger Höhe mu namerali 265 km/h, teda takmer maximálnu rýchlosť. Celý meraný okruh s dĺžkou 20,832 km zajazdil továrenský jazdec Benjamin Leuchter za 7:47,31 min.

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Tlačová správa jednoznačne uvádza, že ide o najlepší čas, aký sa kedy podarilo dosiahnuť sériovému modelu divízie R. Znamená to, že výročný Golf R je zároveň aj najrýchlejším Golfom na Nordschleife? Áno aj nie...

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Doteraz najrýchlejším Golfom bol s časom 7:47,19 min. Volkswagen Golf GTI Clubsport S postavený ešte na základe siedmej generácie Golfu ako ultimatívna dvojsedadlová štyristokusová limitka s manuálnou prevodovkou. Ešte rýchlejšia bola desiata generácia modelu Civic Type R s časom 7:43,8 min. a absolútnym rekordérom sa v roku 2019 stal Renault Mégane RS Trophy-R s časom 7:40,1 min. Má to však samozrejme malý háčik, všetky tri autá spomínané v tomto odseku dosiahli uvádzané časy na úseku Nordschleife s dĺžkou 20,6 kilometra.           

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Podľa nových pravidiel je rozhodujúci čas dosiahnutý na trati merajúcej 20,832 km a na plnom kole Nordschleife je rekordérom nové Audi RS3 sedan s časom 7:40.748 min. Renault Mégane RS Trophy-R na rovnako dlhej trati dosiahol čas 7:45.389 min.

Volkswagen Golf R 20 Years a Nordschleife

Volkswagen Golf R 20 Years je doposiaľ najvýkonnejším a najrýchlejším Golfom v histórii. Či je rýchlosť na Nordschleife rozhodujúcim faktorom pre kúpu Golfu R si musí každý rozhodnúť sám pre seba. Výročný model je však rovnako ako ostatné eRkové Golfy bez problémov použiteľný ako auto na každý deň a do každého počasia. A to je pre mňa ten najsilnejší argument.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen

 


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – Audi RS 3

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – CUPRA Formentor VZ5

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

TOP 5 pre rok 2022 – Honda Civic Type R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

TOP 5 pre rok 2022 – Volkswagen Golf R

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.