Miro Vilím

01.02.2024

Andrej Šuhaj

Automobilka Mercedes-Benz aj v roku 2023 potvrdila na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejšej značky prémiových vozidiel.


Podľa štatistík registrácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) pribudlo 3 705 novo zaregistrovaných vozidiel značky Mercedes-Benz a to v kategórii osobných vozidiel M1 (3 274 kusov) ako aj v kategórii ľahkých úžitkových automobilov N1 (431 kusov), čo predstavuje medziročný nárast o 23,58 percenta, čo predstavuje takmer dvojnásobok rastu celého trhu (+ 12,24 %).

Z hľadiska celkového postavenia to znamená 9. miesto a 3,82-percentný podiel na slovenskom trhu, pričom v kategórii osobných automobilov M1 sa značka Mercedes-Benz umiestnila na 8. mieste s trhovým podielom 3,72 percenta.

Mercedes-Benz jednotkou medzi prémiovými automobilmi, najobľúbenejšie sú modely SUV

Značka Mercedes-Benz ponúka na Slovensku veľmi široké portfólio modelov od kompaktných vozidiel až po veľké limuzíny a SUV. Segment SUV zaznamenal v roku 2023 takmer 57-percentný podiel na registráciách značky. Celkovo sa pre tento segment rozhodlo 1 849 zákazníkov.

Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa aj v roku 2023 stal so 496 kusmi model GLE. Na druhom mieste sa so 489 kusmi umiestnil model GLC. Tretie miesto s 293 registrovanými kusmi patrí veľkopriestorovému a mimoriadne všestrannému modelu Trieda V. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre model GLS s 223 registrovanými vozidlami. Na piatom mieste sa umiestnila vlajková loď Trieda S s dovedna 183 registrovanými kusmi. Obľúbená Trieda G, ktorá vstúpi tento rok do elektrického veku, si v roku 2023 pripísala 166 registrovaných vozidiel.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupé

Úspech v najvyššom segmente

Automobilka Mercedes-Benz sa v rámci svojej stratégie zamerala na zvýšenie predaja v najluxusnejšom segmente (Top-End Luxury), čo sa jej na slovenskom trhu darí veľmi dobre napĺňať. Potvrdzuje to nielen záujem o luxusné limuzíny (Trieda S) a SUV (GLS) z najvyššieho segmentu, ale aj úspešný predaj vozidiel značky Mercedes-AMG (382 ks, medziročný nárast o takmer 36 percent) alebo Mercedes-Maybach (58 ks, medziročný nárast o takmer 12 percent). Pre vozidlo zo segmentu Top-End-Luxury sa v roku 2023 rozhodlo dovedna 729 zákazníkov značky Mercedes-Benz.

Mercedes-AMG GLE 53 CoupéMercedes-AMG GLE 53 Coupé

Najpredávanejším modelom značky Mercedes-AMG bola v roku 2023 Trieda G so 117 registráciami.

Mercedes-AMG G 63 Grand Edition

Predaje elektrický vozidiel významne vzrástli

Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (257 kusov). Čisto elektrické osobné vozidlá zaznamenali takmer 37-percentný medziročný nárast registrácií, čim dosiahli takmer 11 percentný podiel na celkovom trhu s elektrickými osobnými vozidlami. To radí stuttgartského výrobcu na tretie miesto medzi elektrickými osobnými vozidlami a na prvé miesto medzi prémiovými elektromobilmi. Najžiadanejším elektrickým modelom bola EQS SUV (77 kusov), nasledovaná modelmi EQE SUV (40 ks), EQE sedan (24 ks) a EQS sedan (23 ks).

Mercedes-Benz EQS SUV

Spomedzi hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (PHEV) sa najviac zákazníkov rozhodlo pre model GLC (92 kusov), nasledovaný modelom GLE (89 kusov) a Triedou S (54 kusov).

Mercedes-Benz GLC 300 de

Úspešné ľahké úžitkové vozidlá N1

Pozitívne výsledky si značka Mercedes-Benz pripísala aj na poli ľahkých úžitkových vozidiel. Celkovo si tieto automobily našli 431 zákazníkov, čo predstavuje 4,73-percentný podiel na trhu a 9. miesto. Aj v tomto prípade sa prejavil silný inovačný potenciál automobilky, pretože pre čisto elektrické vozidlá sa rozhodlo 58 záujemcov, čo znamená 2. miesto medzi elektrickým ľahkými úžitkovými vozidlami a trhový podiel 22,48 percenta. Prvú trojku najpredávanejších ľahkých úžitkových modelov tvoria Sprinter (355 kusov, z toho 48 čisto elektrické verzie eSprinter), Citan (45 kusov) a Vito (30 kusov).

Spracoval: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia


Podobné články

Nová Škoda Kodiaq RS

V januári sme už vedeli, že nová Škoda Kodiaq dostane namiesto naftového biturba benzínový motor 2,0 TSI. Automobilka však nevyslyšala naše volanie po výkone tristo koní a v apríli oficiálne potvrdila benzínový dvojliter s výkonom „len“ 245 koní. Sklamanie? Zisťovali sme to vo francúzskych Alpách.

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Prečo ste GT4 RS postavili až teraz? Andreas Preuninger, šéf vývoja GT modelov Porsche odpovedal, že práve teraz nastala tá správna chvíľa.

Toyota GRMN Yaris a GR GT3 Concept

Toyota predstavila na podujatí Tokyo Auto Salon 2022 dve horúce novinky, ktoré potešia všetkých petrolistov. 

Gordon Murray Automotive T.33

Tvorca legendárneho McLarenu F1, Gordon Murray, dnes predstavuje svoj druhý superšport pod vlastnou značkou. Po modeloch T.50 a T.50s Niki Lauda ide opäť o vozidlo poháňané dvanásťvalcovým atmosféricky plneným motorom.

TOP 5 pre rok 2022 – BMW M240i xDrive

Minulý rok nám predstavil veľké množstvo športových áut nielen v tých najvyšších priečkach automobilového reťazca, ale aj v kompaktnej triede, ktorá je cenovo prístupnejšia širšiemu okruhu fanúšikov.

Nový T-Roc R s rodinou – Bestseller ešte lepší

Volkswagen T-Roc sa po svojom uvedení na trh v roku 2017 stal mimoriadne úspešným modelom. Celosvetovo sa ho predalo viac ako 1 milión kusov, na slovenskom trhu to bolo takmer 4000 exemplárov.

JOKER pre rok 2022 – Toyota GR86

V predchádzajúcich článkoch sme vám postupne predstavili päť noviniek, ktorých uvedenie na slovenský trh s veľkou radosťou očakávame v tomto roku.

Jeep Easter Safari 2022

Veľkonočné Jeep Safari pokračuje vo svojej dlhoročnej tradícii predstavením siedmich nových konceptov, päť z nich je priamo od automobilky Jeep a dva má na svedomí divízia Jeep Perfromance Parts by Mopar (JPP).

Honda Civic Type R 2023

Nová Honda Civic Type R ako posledný model japonskej automobilky s výlučne spaľovacím motorom na európskom trhu pozná svoju oficiálnu cenu. Očakávali sme, že to nebude lacné, ale aj tak je cenovka brutálna, rovnako ako výkony najlpšieho ostrého hatchbacku s pohonom predných kolies. 

Značka CUPRA v roku 2022 zvýšila predaj na Slovensku o 99 percent, kráľom je Formentor

Mnohým sa zdal nápad, postaviť v rámci automobilky SEAT novú samostatnú značku, odsúdený na neúspech. Opak je pravdou.