Miro Vilím

22.04.2022

Jakub Čajko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 


My sme tentoraz s autom v teréne nelietali, no napriek tomu sme po redakčnom teste zostali príjemne prekvapení jeho schopnosťami a nechce sa nám veriť, že spaľovacie motory by mali skončiť.

Nová trieda C vo verzii All-Terrain nadväzuje na úspešný koncept triedy E, ktorá sa predstavila už na jar 2017. Podobne aj trieda C je určená pre tých, ktorí sa so svojim autom občas pohybujú mimo spevnených ciest, ale zároveň nechcú auto z kategórie SUV.

Nový model All-Terrain je štandardne vybavený pohonom všetkých kolies 4MATIC a dvomi jazdnými režimami pre jazdu na nespevnenom povrchu (OFFROAD a OFFROAD+). Priechodnosti v ľahkom teréne pomáha svetlá výška, ktorej hodnota oproti bežnej verzii kombi narástla o 40 milimetrov  na celkových 137 milimetrov. Na rozdiel od triedy E All-Terrain nie je svetlá výška nastaviteľná vo viacerých úrovniach, čo zodpovedá aj priamej konkurencii.

 

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Viacúčelový charakter modelu All-Terrain zvýrazňujú špecifické nárazníky, nová maska chladiča a plastové lemy prahov a blatníkov, ktoré auto o niekoľko milimetrov rozširujú. Nové karosárske prvky a zvýšená svetlá výška auto zväčšili vo všetkých rozmeroch, celková dĺžka 4.755 milimetrov je o 4 mm viac ako v prípade verzie kombi, šírka narástla o 21 milimetrov na 1.841 milimetrov a výška je celkových 1.494 milimetrov. Aj so strešným boxom sa na rozdiel od klasického SUV dostanete do všetkých krytých parkovacích domov. Kapacita batožinového priestoru 490 litrov, resp. 1510 litrov zodpovedá klasickej verzii kombi a oproti priestorovým zázrakom v nižšej strednej triede trochu zaostáva.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Pneumatiky majú štandardný rozmer 225/55 R17, nami testovaný exemplár mal obuté príplatkové osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 245/45 R18. Za príplatok sú dokonca k dispozícii ešte väčšie kolesá s pneumatikami s rozmerom 245/40 R 19, ak to však s terénom myslíte vážne alebo chcete čo najkomfortnejší podvozok, základný rozmer bude najlepšia voľba.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

V aktuálnej ponuke sú k dispozícii dve pohonné jednotky, model C 200 poháňa štvorvalcový benzínový agregát s objemom 1,5 litra s výkonom 150 kW (204 koní) a silou 300 Nm. Druhou pohonnou jednotkou je naftový motor s objemom dvoch litrov, ktorý ponúka nepatrne nižší výkon 147 kW (200 koní), ale vyššie maximum krútiaceho momentu 440 Nm, ktoré je dostupné v rozsahu od 1.800 do 2.800 otáčok za minútu. Obidve pohonné jednotky disponujú 48 V mild-hybridnou technológiou druhej generácie. Vďaka integrovanému štartér generátoru elektrický systém nielen dokáže krátkodobo prispieť zvýšením výkonu o 15 kW (20 koní) a silou 200 Nm, ale zároveň umožňuje rekuperovať brzdnú energiu a tiež plachtiť s deaktivovaným spaľovacím motorom.  

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Prenos výkonu na všetky kolesá zabezpečuje pre všetky motorizácie triedy C deväťstupňová, mimoriadne hladko radiaca deväťstupňová prevodovka. Pohon všetkých kolies 4MATIC uprednostňuje prenos výkonu na zadnú nápravu (až do 55%, predná náprava do 45%).

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Minimálna spotreba dosiahnutá na našej testovacej trase s hodnotou 4,1 litra na 100 km konkuruje aj plug-in hybridným vozidlám, tým skutočným prekvapením však bola celková priemerná spotreba. Počas celého, niekoľkodňového testu sme najazdili šesťsto kilometrov s priemernou spotrebou 4,8 litra na 100 km (!). Kombinácia naftového motora, mild-hybridnej technológie a príplatkovej palivovej nádrže (66 litrov) znamená reálny dojazd viac ako 1300 kilometrov na jednu plnú nádrž. Pre porovnanie, automobilka udáva spotrebu podľa WLTP v rozsahu od 4,9 do 5,6 litra. Ani rýchla diaľničná etapa si v našom prípade nevyžiadala viac ako 5,5 litra nafty na 100 km.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Nami skúšaná naftová motorizácia sa vyznačovala vynikajúcim odhlučnením interiéru, zvuk idúceho motora však bol zvonku veľmi výrazný. Koho by takýto prejav vyrušoval, môže zvoliť benzínovú motorizáciu.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Zvýšený podvozok sa istou mierou podpísal aj na komforte jazdy, ktorá bola najmä na krátkych priečnych nerovnostiach nepatrne horšia ako tomu bolo v prípade bežnej verzie modelu triedy C. Ako už bolo spomenuté vyššie, základné obutie nepochybne prispeje k zlepšeniu jazdného komfortu. Väčšie kolesá majú výlučne estetický význam, ani s nimi sa z vše-terénnej triedy C nestane športový automobil a tak je to dobre.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Subjektívne vnímané dynamické schopnosti zodpovedajú výrobcom udávanému zrýchleniu z nuly na 100 km/h za 7,8 sekundy (benzínová motorizácia za 7,5 sekundy) a maximálnej rýchlosti 231 km/h (zhodná pre obidve motorizácie). Vynikajúca spotreba vás bude tešiť natoľko, že dobrovoľne budete jazdiť plynulo a so snahou o čo najnižšiu spotrebu. Ak sa ale rozhodnete pre dynamickejšiu jazdu v kopcovitom teréne, nebude vás ani All-Terrain obmedzovať prílišnými náklonmi.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Náročnejšie nespevnené cesty je vhodné absolvovať v režime Terén+ (Offroad+), ktorý je možné použiť pre jazdu rýchlosťami do 45 km/h. Druhý režim pre jazdu v teréne (Terén /Offroad) je použiteľný až do 110 km/h a je určený na dobre upravené cesty s nespevneným povrchom.   

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Architektúra interiéru zodpovedá novej triede C a vychádza z línie výbavy AVANTGARDE, rovnako je k dispozícii infotainment MBUX druhej generácie. Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 12,3 palca, vertikálne orientovaná obrazovka multimediálneho systému má v základe displej s uhlopriečkou 10,25 palca alebo ako súčasť niektorého balíka príplatkovej výbavy s uhlopriečkou 12,3 palca ako tomu bolo aj v našom prípade. Zobrazovacie rozhrania dopĺňa vynikajúci head-up displej, ktorý pre vodiča premieta zobrazovacie pole s rozmerom približne 23 x 8 centimetrov.  

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Vynikajúce viac krivkové predné sedadlá (za príplatok) ponúkajú vynikajúci komfort sedenia, široké možnosti nastavenia a nielen vyhrievanie, ale aj odvetrávanie a masážne funkcie. Zadná lavica síce nerozmaznáva prílišným komfortom, ale zodpovedá štandardom prémiovej strednej triedy.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain je skutočne všestranným kombíkom strednej triedy a hoci nie každý z jeho budúcich majiteľov s ním bude pravidelne jazdiť mimo spevnené cesty, určite každý ocení zvýšený komfort nastupovania a prípade nami testovanej naftovej verzie aj vynikajúcu spotrebu.   

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain

Základná cena modelu Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain začína na sume 60.360,- EUR, nami testovaný exemplár s bohatou príplatkovou výbavou mal výslednú cenovku 75.174,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko  


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.