Miro Vilím

04.07.2025

Jakub Čajko

Automobilka Mercedes-Benz rozšírila ponuku svojej úspešnej rodiny modelu GLC o ďalšiu motorizáciu. 


Novým základným modelom je GLC 200 d 4MATIC dostupný nielen pre tradičnú karosériu SUV, ale aj pre model SUV Coupé.

Rozdiel medzi základným a doposiaľ najpredávanejším variantom s označením GLC 220 d 4MATIC je 25 kW vo výkone a cenový rozdiel 4 501,80 eur s DPH. Základná cena v slovenskom konfigurátore začína na sume 61 426,20 EUR pre SUV a 63.437,25 EUR pre model GLC Coupé.

Napriek relatívne priaznivej základnej cene ide pochopiteľne o prémiový model prémiovej značky a to sa prejaví v hodnote príplatkovej výbavy, nami slušne (ale nie opulentne) vybavený exemplár mal výslednú cenovku 73 707,75 EUR. V cene vozidla je už zahrnutá záruka na 6 rokov alebo do 200 000 km, či záruka mobility Mobilo až do 30 rokov.

Naftový motor základného modelu má zdvihový objem 1.993 cm³ a produkuje maximálny výkon 120 kW (163 koní) v rozsahu 3.200 až 4.400 otáčok za minútu a maximum krútiaceho momentu 380 Nm. Súčasťou pohonného ústrojenstva je však aj 48-voltový mild-hybridný systém, ktorý prostredníctvom druhej generácie remeňom poháňaného integrovaného štartér-generátora (ISG) krátkodobo poskytne dodatočný výkon až 17 kW (23 koní) a 200 Nm.

 

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Elektrická sústava umožňuje nielen poskytnutie dodatočného výkonu, ale aj rekuperáciu a jazdu s vypnutým spaľovacím motorom (tzv. plachtenie), čo významným spôsobom prispieva k zníženiu spotreby. Automobilka udáva kombinovanú spotrebu len 5,1 litra / 100 kilometrov, nám sa v priebehu takmer tisíckilometrového testu podarilo dosiahnuť celkový priemer 5,7 litra na sto kilometrov. Na okresných cestách však nebol problém dosahovať priemernú spotrebu 5,3 litra, či dokonca 5,0 litra.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Efektívnosť pohonnej sústavy sa odzrkadľuje aj v dynamických parametroch, napriek pohotovostnej hmotnosti 1.985 kilogramov (EÚ) trvá zrýchlenie z nuly na 100 km/h len 8,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 208 km/h. Pre porovnanie, výkonnejší model GLC 220d 4MATIC má udávané zrýchlenie z nuly za rovných 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť 219 km/h.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Pochopiteľne, nielen pri plnom obsadení vozidla viete v každom okamihu rozpoznať, že základná motorizácia GLC nedisponuje prebytkom výkonu, ale najmä vďaka vypomáhajúcej elektrickej sústave je dynamika vozidla veľmi príjemná a dovolím si tvrdiť, že pre cieľovú skupinu modelového radu GLC  (nezabúdajme, že najpredávanejšou motorizáciou je model 220 d 4MATIC) bude výkon úplne dostatočný.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

V rovnaký týždeň sme mali na test aj vrcholnú motorizáciu modelu Tayron od Volkswagenu, no napriek výrazne vyššiemu výkonu Volkswagenu pôsobil pohon Mercedesu harmonickejšie, pochopiteľne s výnimkou akustického prejavu motora.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Odhlučnenie interiéru je na veľmi vysokej úrovni, ale naftová motorizácia je rozoznateľná. Akékoľvek pochybnosti o správnosti voľby motora však rozptýli teoretický dojazd na jednu nádrž (62 litrov) viac ako 1000 kilometrov.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

V aktuálnej ponuke automobilky je však nielen už spomínaný naftový štvorvalec GLC 220 d 4MATIC, ale aj ešte výkonnejší dvojlitrový (!) štvorvalec s označením GLC 300 d 4MATIC a výkonom 198 kW (269 koní) a silou 550 Nm.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Vrcholom ponuky naftových motorov je šesťvalec GLC 450 d 4MATIC s objemom 2.989 cm³ s výkonom 270 kW (367 koní) a silou 750 Nm. Vrcholná naftová verzia ponúka zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h, dynamickými parametrami sa teda približuje základnej verzii AMG. Všetky spomínané naftové motorizácie disponujú rovnakou mild-hybridnou technológiou a teda ich elektrický sústava poskytuje ďalších 17 kW (23 koní) a 200 Nm krátkodobého výkonu.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Celkom štyri naftové motorizácie s motorom OM 654 M disponujúcim mild-hybridnou technikou dopĺňa naftový plug-in hybrid GLC 300 de 4 MATIC (systémový výkon 245 kW / 333 koní a 750 Nm), no aj ďalšie motorizácie, ktorých základom sú benzínové štvorvalce s objemom 1.999 cm³: GLC 200 4MATIC (150 kW / 204 koní a 320 Nm), GLC 300 4MATIC (190 kW / 258 koní a 400 Nm), ako aj plug-in hybridné GLC 300 e 4MATIC (systémový výkon 230 kW kW / 313 koní a 550 Nm) a GLC 400 e 4MATIC (systémový výkon 280 kW / 381 koní a 650 Nm).

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Vrcholom ponuky sú modely Mercedes-AMG, ktorých štvorvalcové motory majú objem 1.991 cm³: GLC 43 4MATIC (310 kW a 500 Nm, z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, Vmax 250 km/h) a plug-in hybrid GLC 63 S E PERFORMANCE (systémový výkon 500 kW a 1.020 Nm, z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy, Vmax 275 km/h).

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Mercedes-Benz GLC je teda k dispozícii s celkom jedenástimi rôznymi motorizáciami, čo musí uspokojiť akékoľvek nároky zákazníkov.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Základný model GLC 200 d 4MATIC pôsobí zásluhou vynikajúceho podvozku a pohonu všetkých kolies referujúceho zadnú nápravu aj bez priameho porovnania s inými SUV prémiovým dojmom, pri priamom porovnaní s podobne veľkým Volkswagenom Tayron je prémiový pocit z GLC ešte výraznejší.

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Podvozok s tlmičmi Agility Control so selektívnym tlmením poskytuje v kombinácii s devätnásť palcovými kolesami obúvajúcimi pneumatiky Continental EcoContact 6Q MO s rozmerom 235/55 R19 vpredu a 255/50 R19 vzadu vynikajúci jazdný komfort a zároveň vďaka primárne poháňanej zadnej náprave dynamické jazdné vlastnosti.  

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test 

Prémiový pocit pokračuje aj v interiéri, kvalita spracovania použitých materiálov zodpovedá nárokom kladeným na prémiovú značku a podľa môjho osobného názoru práve Mercedes má z trojice nemeckých prémiových konkurentov v danej triede najhodnotnejší interiér.   

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Z hľadiska priestorovej ponuky je možné považovať interiér za dostatočne priestranný pre štvorčlennú rodinu, batožinový priestor ponúka základný objem 620 litrov, teda viac ako jeho konkurenti Audi Q5 (520 litrov) a BMW X3 (570 litrov) s naftovými motormi.   

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC test

Mercedes-Benz GLC predstavuje skutočne prémiový základ modelov SUV od značky Mercedes-Benz a popri veľmi príjemných úžitkových vlastnostiach ponúka veľmi podarený dizajn, ktorý v novej zeleno-striebornej farbe pekne vynikne. Jediným trochu iritujúcim prvkom sú extrémne široké prahy verzie AMG, ktoré citeľne zavadzajú pri vystupovaní z auta. Nuž, ale za efektný vizuál je to malá daň.

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.