Miro Vilím

02.11.2025

Jakub Čajko

Najväčší elektrický model od Volkswagenu sa v našich testoch objavil už niekoľkokrát, tentoraz to v podobe modelu ID.7 Tourer Pro S bola kombinácia najväčšej batérie s využiteľnou kapacitou 86 kWh (celkovou 91 kWh), karosérie typu kombi a pohonu zadnej nápravy.


Hlavným lákadlom modelu Tourer je pochopiteľne batožinový priestor, ktorý ponúka základný objem až 605 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to až 1.713 litrov. Pre porovnanie, liftback s rovnakou technikou disponuje základným objemom batožinového priestoru 532 litrov (mínus 73 litrov), po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1.586 litrov (mínus 127 litrov).

Aká je cena za praktickejšiu verziu modelu ID.7 Pro S? Vo finančnom vyjadrení je to podľa aktuálneho cenníka suma plus 800,- EUR (platí aj pre výbavy Pro S Limited), v hmotnosti je to zanedbateľných plus 9 kilogramov a na dojazde nepatrných mínus 19 kilometrov.

V rámci modelu Tourer je príplatok za špičkovú verziu GTX s pohonom oboch náprav 6.400,- EUR, resp. 6.200,- EUR pre výbavu GTX Limited. Naopak, voľbou modelu Pro s menšou batériou (využiteľná kapacita 77 kWh, celková 82 kWh) by ste oproti verzii Pro S ušetrili 2.900,- EUR.

Pri základnej cene modelu ID.7 Tourer Pro S Limited (56.990,- EUR) je príplatok za verziu s karosériou kombi viac než prijateľný, príplatok za väčšiu batériu je s ohľadom na lepší teoretický dojazd (+85 kilometrov) na zváženie, no viac je vždy viac, všakže. 

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited test

Automobilka uvádza pre testovaný model kombinovaný dojazd 684 až 690 kilometrov, dojazd čisto v meste až 853 kilometrov. Kombinovanú spotrebu výrobca udáva hodnotou 14,01 až 14,13 kWh/100km.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited test

Realita nášho testu bola mimo vyššie udávaných hodnôt, ale to je s ohľadom na závislosť spotreby od štýlu jazdy pochopiteľné. Najnižšia priemerná spotreba bola podľa palubného počítača 13,6 kWh/100 kilometrov, na našej obvyklej testovacej trase to bolo 15,7 kWh a celkový priemer počas testu 17,9 kWh. Záleží len na vás, či budete energiu šetriť úsporným štýlom jazdy alebo si naopak budete vychutnávať excelentnú dynamiku veľkého kombi (4.961 mm na dĺžku, 1.862 mm na šírku, 1.551 mm na výšku).

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Vzadu umiestnený elektromotor má výkon 210 kW (286 koní) a 545 Nm, vďaka čomu zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 6,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 180 km/h (pre všetky modely rodiny ID.7). Z pohľadu hodnôt zrýchlenia je verzia Pro S tou najmenej dynamickou, verzia Pro zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy, najvýkonnejší model GTX s pohonom oboch náprav za 5,5 sekundy. V prvom prípade rozdiel nepostrehnete, v tom druhom pravdepodobne áno.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Nielen s ohľadom na hmotnosť (GTX váži o 109 kilogramov viac), ale aj typ pohonu však verzie s pohonom len zadnej nápravy pôsobia agilnejším dojmom. Navyše, sú obratnejšie aj pri manévrovaní, v ich prípade je priemer otočenia približne 10,9 metra, v prípade verzie GTX je to až 12,3 metra.  

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Skutočný dojazd na jedno nabitie považujem s ohľadom na čoraz lepšiu nabíjaciu infraštruktúru za teoretické číslo, ale samozrejme chápem, že z pohľadu zákazníkov zvyknutých na naftové Passaty s dojazdom viac ako tisíc kilometrov na jednu nádrž sa to môže stále javiť ako dôležitá hodnota. Vždy však záleží nielen na profile ciest (najmenšia spotreba v meste, najvyššia na diaľnici), ale predovšetkým na štýle jazdy. Podľa našich skúseností môžete pre verziu Pro S za ideálnych podmienok počítať s dojazdom minimálne 500 kilometrov na jedno nabitie, v zime to bude približne 400 kilometrov.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Volkswagen Tourer ponúka nielen objemnejší batožinový priestor, ale aj viac miesta nad hlavami cestujúcich v druhom rade sedadiel a teda voľba liftbacku bude predovšetkým otázkou osobných preferencií týkajúcich sa výzoru auta. Mimochodom, v obidvoch verziách je vďaka rázvoru 2.971 mm veľkorysý priestor na nohy pre zadných pasažierov a obidva modely ponúkajú najhodnotnejšie pôsobiaci interiér v portfóliu značky Volkswagen (s výnimkou odchádzajúceho modelu Touareg).

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Liftback alebo Tourer? Passat TDI alebo ID.7 Tourer? Pro, Pro S alebo GTX?

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S LimitedVolkswagen ID.7 Tourer Pro S LimitedVolkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Z predchádzajúceho textu by malo byť zrejmé, že mojou voľbou by po ostatnom testovacom týždni bol Volkswagen ID.7 Tourer Pro S, ideálny vo výbavou nabitej verzii Limited. Z môjho pohľadu nemá liftback oproti Toureru žiadnu relevantnú pridanú hodnotu, Tourer sa mi navyše páči viac. V porovnaní s modelom Passat je ID.7 lepším nielen v oblasti akustického komfortu, ale aj z pohľadu jazdných vlastností daných koncepciou pohonu (FWD vs. RWD). Sedmička má navyše príťažlivejšie spracovaný interiér a ponúka porovnateľne veľa vnútorného priestoru.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S LimitedVolkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

A čo top model GTX? Ako najvýkonnejší a najlepšie zrýchľujúca verzia modelového radu má pochopiteľne svoje čaro, ale nielenže je drahšia, no lepší dojazd (o približne 100 kilometrov) a lepšie jazdné vlastnosti hovoria v prospech verzie Pro S. Pohon všetkých kolies bude benefitom pre všetkých, ktorí sa často pohybujú v horách, no najmä v zime (áno, kvôli dojazdu) by sa v takom prípade ako lepšia voľba javil model Passat s pohonom 4Motion.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited

Voľba auta je vždy otázkou rozpočtu, osobných preferencií a ďalších kritérií, vrátane prevádzkových nákladov a v prípade elektromobilov aj s prihliadnutím na možnosti domáceho, či pracovného nabíjania. Volkswagen ponúka pre zákazníkov v strednej triede dva priestranné modely (takmer päťmetrovou dĺžkou zodpovedajú vyššej strednej triede), Passat a ID.7 Tourer, ktoré sa vzájomne dopĺňajú a nám zostáva veriť, že táto harmonická koexistencia potrvá čo najdlhšie.   

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.