Miro Vilím

22.11.2025

Volkswagen

Druhá generácia modelu T-Roc sa oficiálne predstavila v auguste tohto roka, už v priebehu novembra sa uskutočnila jej medzinárodná dynamická prezentácia a my sme boli pri tom. Aké sú naše prvé dojmy?


Model T-Roc je prvým modelom značky Volkswagen, ktorého celé portfólio pohonných jednotiek bude elektrifikované. Spočiatku sú k dispozícii dve motorizácie s mild hybridnou technikou poháňajúce výlučne kolesá prednej nápravy, neskôr pribudne full hybrid 1,5 TSI v dvoch výkonových verziách (100 kW a 125 kW), opäť s pohonom prednej nápravy a tiež motor 2,0 eTSI (EA888 evo5) v dvoch verziách, ktoré budú k dispozícii s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Dvojlitrový motor bude mať v základnej verzii výkon 150 kW (204 koní) a 320 Nm, Volkswagen uvádza aj predbežné dynamické údaje: zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť 226 km/h. 

Motor 1,5 eTSI je spárovaný výlučne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou (DSG) a to v dvoch výkonových verziách. Základ má výkon 85 kW (116 koní) a 220 Nm v rozsahu od 1.500 do 3.000 otáčok za minútu, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 10,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 196 km/h.

Silnejšia verzia rovnakého motora má výkon 110 kW (150 koní) a 250 Nm v rozsahu od 1.500 do 3.500 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má hodnotu 8,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 212 km/h.

Na prvé jazdy sme si vybrali výkonnejšiu verziu, ktorá bude pre väčšinu budúcich zákazníkov ideálnym kompromisom medzi dostatočným výkonom, dobrou spotrebou a primeranou cenou. Hustota dopravy v okolí Lisabonu, ktorý bol miestom prezentácie, ale aj miestami veľmi úzke okresné cesty neponúkali priestor na nejaké športové jazdenie, no na druhej strane to ani nemá byť úlohou základných motorizácií.

 

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Prvú etapu po diaľnici sme absolvovali s priemernou spotrebou 5,9 litra, jazda v meste a na okresných cestách s častými zastávkami si už vyžiadala o tri litre viac. Uvedené hodnoty sú pochopiteľne orientačné, reálnu spotrebu si budeme môcť overiť až v klasickom domácom teste.  

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Spolupráca motora a prevodovky je harmonická, pomáha jej mild hybridná technológia tvorená štartovacím generátorom napájaným lítiovo-iónovou batériou s napätím 48 Voltov. Elektrická sústava podporuje spaľovací motor prídavným výkonom 14 kW (19 koní) a krútiacim momentom 56 Nm. Batéria sa dobíja automaticky rekuperáciou pri spomaľovaní a brzdení vozidla, práca mild hybridnej technológie je pri bežnej jazde takmer nepostrehnuteľná.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Podvozok bol v našom prípade vybavený deväťnásťpalcovými kolesami a adaptívnymi tlmičmi DCC klasickej konštrukcie, teda bez dvojventilovej techniky určenej pre modely Tiguan, Tayron a Passat. Tuhosť tlmičov je v jazdnom profile Individual nastaviteľná v pätnástich krokoch, čo umožňuje nastavenie najmäkšieho podvozka v kombinácii s nastavením pohonu do režimu Sport. Na každodenné jazdenie sa však ako ideálny kompromis javí komfortné nastavenie jazdného profilu, aj na 19 palcových kolesách je komfort podvozka veľmi dobrý. Dvadsaťpalcové kolesá by som však odporúčal na naozaj veľmi dobré cesty. 

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Súčasťou výbavy je v prípade adaptívneho podvozka aj výborné progresívne riadenie. Pre základnú motorizáciu a ani v stupni výbavy Life nie je DCC dostupné, pre výkonnejšiu verziu je k dispozícii za príplatok 860,- EUR (výbava Style), resp. 780,- EUR (výbava R-Line).

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Základná motorizácia 1,5 eTSI s výkonom 85 kW je dostupná pre výbavu Trend s cenou od 25.490,- EUR a pre výbavu Life od 27.990,- EUR. Na slovenskom trhu je cenový rozdiel medzi motorizáciami vo výbave Life 2.500,- EUR, teda výkonnejšia verzia motora 1,5 eTSI stojí vo výbave Life od 30.490,- EUR.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 testVolkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Dve najvyššie výbavy Style (od 33.890,- EUR) a R-Line (od 34.890,- EUR) sú k dispozícii len s výkonnejšou verziou motora 1,5 sTSI (110 kW). Všetky vyššie uvedené ceny platia so zohľadnením uvádzacieho bonusu 1.500,- EUR, resp. 2.000,- EUR pre výbavy Style a R-Line a platia do 31.12.2025.   

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 testVolkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Od roku 2026 sa postupne dostanú do predaja vyššie spomínané full hybridné verzie, ktorých základom bude štvorvalcový motor 1,5 TSI, ako aj motor 2,0 eTSI s výkonom 150 kW (204 koní), ktorý dostane obdobnú mild-hybridnú technológiu ako už dostupné motorizácie. Dvojlitrový motor bude k dispozícii výlučne s pohonom všetkých kolies.

Návrat kráľa (T-Roc R)

V roku 2027 sa na trh dostane aj vrcholná verzia modelového radu. Príjemným prekvapením je návrat modelu T-Roc R, tentoraz s výkonom 245 kW (333 koní). Jeho dvojlitrový motor bude rovnako vybavený technológiou mHEV, čo zaručí plnenie emisnej normy Euro 7. Uvedenie nového motora dáva nádej aj pre Golf R, ktorý by po presťahovaní výroby do Mexica v roku 2027 a prípadnom facelifte mohol dostať rovnakú pohonnú jednotku.

Volkswagen T-ROc R 2027

Podobne ako jeho menší brat, aj motor 2,0 TSI (EA888 evo5) bude disponovať turbodúchadlom s variabilnou geomeriou lopatiek kompresora (VTG), vstrekovací tlak však bude dosahovať až 500 barov (motor 1,5 eTSI 350 barov). 

Na veľkosti záleží

Nový T-Roc je priestrannejší, jazdí lepšie a svoju posádku poteší aj kvalitne pôsobiacim interiérom. Ten obsahuje niekoľko nových špecifických prvkov, ktoré v inom modeli od Volkswagenu (zatiaľ) nenájdete. Textilné čalúnenie palubnej dosky pôsobí na prvý pohľad hodnotne a na nový spôsob otvárania dverí kľučkami integrovanými do madiel dverí si rýchlo zvyknete.  

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Viac vnútorného priestoru. Prvá generácia modelu T-Roc bola veľmi kompaktná a hoci bol vpredu dostatok miesta, v porovnaní s modelom Golf siedmej a ôsmej generácie bolo vzadu výrazne menej miesta. Druhá generácia T-Rocu priniesla prechodom na platformu MQB evo citeľné zlepšenie, rázvor a tým aj priestor pre zadných pasažierov narástol o takmer tri centimetre.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Volkswagen T-Roc druhej generácie je s dĺžkou 4.373 mm o 122 mm dlhší ako predchodca, rázvor kolies vzrástol na 2.631 mm (+28 mm). Tieto prírastky sa premietli do zväčšenia vnútorného priestoru kabíny i objemu batožinového priestoru o 30 litrov na výsledných 475 litrov.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 testVolkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Nový T-Roc má šírku (bez vonkajších spätných zrkadiel) 1.828 mm (+9 mm) a výšku 1.562 mm (+9 mm). Nová platforma a nárast vonkajších rozmerov posunul nový T-Roc o pol triedy vyššie a výraznejšie sa tým odlišuje od menších crossoverov značky. Volkswagen T-Cross má dĺžku 4.131 mm (-242 mm), Taigo meria na dĺžku 4.269 mm (-104 milimetrov) a Tiguan aktuálnej generácie je dlhý 4.539 mm (+166 mm).

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Nový T-Roc je výrazne aerodynamickejší, čo prispieva k dobrej spotrebe paliva. Koeficient aerodynamického od 0,29 predstavuje oproti predchodcovi zlepšenie o 10 percent. Na želanie môže byť nový T-Roc vybavený až 20-palcovými kolesami (predtým do 19 palcov).

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Interiér pôsobí útulným dojmom, no skutočne poskytuje dostatok vnútorného priestoru. Samostatne stojaci prístrojový panel má uhlopriečku 10 palcov a je k dispozícii vo verzii Digital Cockpit a Digital Cockpit Pro (pre výbavy Style a R-Line), ktorý umožňuje napríklad aj zobrazenie mapy.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Prístrojový panel dopĺňa obrazovka multimediálneho systému, ktorá má pre základnú výbavu Trend uhlopriečku 10,3 palca a pre výbavy Life, Style a T-Roc už 12,9 palca. Zobrazovanie rozhrania prvýkrát pre model T-Roc dopĺňa head-up displej premietaný na čelné sklo.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 testVolkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Nový Volkswagen T-Roc nepochybne nadviaže na predajné úspechy prvej generácie, ktorej sa predalo takmer 2 milióny kusov a ešte aj v tomto roku je najpredávanejším európskym SUV.

Volkswagen T-Roc 2nd gen 2025 testVolkswagen T-Roc 2nd gen 2025 test

Viac priestoru a lepší interiér zároveň posúvajú T-Roc o pol triedy vyššie, čím sa z neho stáva priamy konkurent ikonického modelu Golf. A na rozdiel od Golfu, ktorého výroba sa podľa aktuálnych informácií sťahuje do Mexika, T-Roc sa bude spolu s modelom ID.1 vyrábať v Portugalsku, čo z neho robí najdôležitejší európsky kompaktný model značky Volkswagen.   

Autor: Miro Vilím, Foto: Volkswagen


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.