Amy Zaťková

01.11.2022

Jakub Čajko

Písmeno R zaväzuje. T-Roc je praktický mestský crossover, čoho dôkazom je aj to, že ho stretnete  kedykoľvek a kdekoľvek. T-Roc R je už trošičku iný, je to nástroj pre naše/vaše príbehy. Rozdelenie úloh je jasné. Ak ste videli film Real Steel, tak si predstavte, že T-Roc R je Atom a Vy ste ten malý chlapec, čo ho riadi. Ak ste film nevideli, je naozaj výborný, odporúčam. A prečo Atom? Lebo Zeus je predsa niekto iný...  


V rámci aktuálnych modelov R, považujem T-Roc za najmenej trendy, čo paradoxne nemusí byť na škodu. Napriek miernemu faceliftu si T-Roc zachováva svoju „tvár” aj tvar. Kozmetické zmeny postihli prednú masku, lízli nárazníky a zmodernizovali sa svetlá. Nápis T-Roc vzadu nehľadajte, prítomné je ale R-ko, ktoré sa hrdo týči pod logom značky. Dominantou zadku je výrazný spoiler ako aj neprehliadnuteľné 4 koncovky výfuku. 

Pod kapotou je tak, ako u každého R-ka motor 2.0 TSI. T-Roc je v porovnaní s Golf R ochudobnený o 20 koní, čo znamená, že výkon je „len” 221 kW/ 300 k. Krútiaci moment je tiež o 20 Nm nižší, t.j. 400 Nm/ pri 2000 – 5200 ot./min. Maximálna rýchlosť je 250 km/h (Golf R má až 270 km/h), pričom v prípade zrýchlenia z 0 – 100 km/h zaostáva len o jednu desatinu sekundy oproti Golfu R (4,7 s), t.j. 4,8 s.

Presne ako Golf R, aj T-Roc R má 7-st. automatickú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies, hoci v tomto prípade ide o klasický haldex piatej generácie bez driftovacieho režimu. V spotrebe zaúraduje tvar, kedy zákony fyziky tlačia T-Roc do vyššej spotreby. Týždeň s T-Roc R znamenal 8,6 l/ 100 km pri rovnomernom rozložení diaľničných, mestských a medzimestských kilometrov. Katalógová spotreba sa uvádza 8,5 l/100, čo nie je ďaleko od pravdy.

Volkswagen T-Roc R

Interiér je oproti ostatným R-kovým modelom ten „starší”, čo potvrdzuje pozostatok doby nedávno minulej - mohutná riadiaca páka. Aj napriek tomuto retro štýlu pôsobí po facelifte komfortne a hodnotne. Prítomnosť mäkčených plastov na palubnej doske bola správna voľba, avšak prítomnosť pomerne veľkých lesklých plôch asi nie je tým najlepším riešením z dlhodobého hľadiska. Takého plochy sú nekompromisné a neodpustia žiadne dotyky navyše.

Volkswagen T-Roc R

Napriek prvotnému oslepeniu efektom lesklej elegancie, materiál je viac ako citlivý a opotrebovanie prichádza oveľa skôr, ako pri lacnejšie vyzerajúcich plastoch. Ako to už v týchto časoch chodí, klasické tlačidlá sú nahradzované dotykovými plochami a výnimkou nie je ani T-Roc R. Takéto plochy nájdete aj pri ovládaní klimatizácie a sú prítomné aj na volante, kde sa potom stávajú náhodné, nemienené prepínania, napríklad aj do režimu R.

Volkswagen T-Roc R

T-Roc R dokáže byť rýchly, veľmi rýchly – ak chcete. Ak máte zlý deň, režim Race dokáže nahradiť bežného psychológa. Je to veľmi jednoduchá terapia, ktorá začína cieleným zatlačením dotykového tlačidla R ako Race na volante, nastupuje audioterapia v znamení zmeny tóniny zvuku auta a následného strieľania z výfuku. Pri tomto bode prichádza terapia hormónmi šťastia, ktoré vyvoláva nielen možnosť Launch control, ale celkové nasadenie auta do „boja” za Vaše šťastie. Pocitovo sa T-Roc R v ktoromkoľvek režime ( aj ako civilista za bežných podmienok) správa na cestách veľmi presvedčivo, s prirodzenou ľahkosťou ide svojou stopou a nemá vo zvyku vyvolávať sekundy strachu pri neočakávaných reakciách. Vzhľadom na to, že sa jedná o crossover s pohonom 4x4, správa sa sebaisto aj na nespevnených cestách.  Podotýkam, poriadny offroaďák to nie je (a ani nemá byť).

Volkswagen T-Roc R

Štandardne sa zvykneme zamýšľať nad cieľovými skupinami a koncovými užívateľmi áut. Osobne som dospela k názoru, že T-Roc R je ďalším zo skupiny R, ktorého budú vlastniť rôznorodé skupiny ľudí. Môžu to byť muži aj ženy, rodičia či starí rodičia, ktorí ešte nezanevreli na našu spoločnosť, môžu to byť dobrodruhovia, či samotári s chatkou na konci lesa a to aj preto, lebo napriek tomu všetkému, čo ponúka, je cenovo dostupný.

Volkswagen T-Roc R

Ak si chcete predplatiť za dlhodobú terapiu u dr. T-Roc R, potrebujete minimálne 43.190 € (vrátane DPH). Samozrejme za príplatkovú výbavu, akú sme mali v testovanom R-ku ( adaptívne odpruženie DCC, IQ. Light, IQ. Drive Paket, cúvacia kamera, Easy Open Paket, Discover Media rádonavigačný systém, Soundsystem beats, zimný paket, 19 palcové disky a modrá metalíza Lapiz) sa navyšuje cena o 7990 € (vrátane DPH). Za Akrapoviča potrebujete ďalších 3730 € (vrátane DPH).

Volkswagen T-Roc R

Na záver by som to uzavrela asi takto: mám rada rýchle autá, ktoré sa dokážu asimilovať aj do každodenného života. Mám rada autá, ktoré evokujú radosť, ktoré majú jasne definovaný  genetický odkaz svojej identity, ale zároveň neurážajú a nepoburujú okolie. Mám rada skromné, zato multifunkčné autá s poslaním.  Mám rada T-Roc R.

Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.