Miro Vilím

28.01.2024

Andrej Šuhaj

Vlajková loď automobilky Volkswagen sa k nám na test dostala vôbec po prvýkrát so základnou motorizáciou, ktorá na domácom trhu tvorí väčšinu predajov.


Mimoriadne obľúbený šesťvalcový vidlicový motor (V6 TDI) s objemom 2.967 cm³ disponuje výkonom 170 kW (231 koní) a maximálna hodnota krútiaceho momentu 500 Nm je k dispozícii od 1.500 do 3.000 otáčok za minútu. Vďaka pohonu všetkých kolies a osemstupňovej automatickej prevodovke zrýchľuje 2.207 kilogramov (DIN) vážiace SUV z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 222 km/h.

Uvedené jazdné výkony ponúka s reálnou priemernou spotrebou 8,3 litra, čím takmer presne plní aj oficiálny údaj automobilky (8,0 – 8,2 litra/100 km). V našom teste sme najazdili takmer 1.400 kilometrov a to aj v náročných zimných podmienkach.    

Hoci to automobilka výslovne nekomunikuje, postupom času sa aj mierne zlepšila odozva na povely akcelerátora, len v režime Eco je skutočne veľmi limitovaná. V nami najčastejšie používanom režime Comfort je to úplne v poriadku, pre dynamickejšie založených vodičov je k dispozícii režim Sport, prípadne zodpovedajúce nastavenie režimu Individual. 

Základná motorizácia doteraz tvorila približne 70 % všetkých predajov a naše skúsenosti počas týždenného testu len potvrdzujú oprávnenosť jej obľúbenosti. Dostatočný výkon je kombinovaný s vynikajúcou spotrebou, ani na dlhých diaľničných trasách nie je problém dostať sa so spotrebou na úroveň siedmich litrov (7,4 litra) a svoju úlohu nepochybne zohráva aj cena.

Cenový rozdiel vo vzťahu k silnejšiemu motoru V6 TDI s výkonom 210 kW (286 koní) v rámci rovnakej výbavy (Elegance) predstavuje 12.500,- EUR, v prípade testovanej výbavy R-Line je to dokonca 12.900,- EUR (!).

Volkswagen Touareg R-Line

Za túto sumu si môžete dopriať slušnú porciu výbavy naviac, ako napríklad v prípade nami testovaného exemplára v komunikačnej farbe Chilli Red (1.030,- EUR): vzduchový podvozok s natáčaním zadnej nápravy (2.830,- EUR), elektricky nastaviteľné predné sedadlá Premium (880,- EUR) s vyhrievaním, ventiláciou a masážou (1.260,- EUR), akustické okná (1.100,- EUR), automatickú 4-zónovú klimatizáciu (770,- EUR), balík asistenčných systémov (1.070,- EUR), bezkľúčové otváranie Keyless a Easy Open (950,- EUR), vyhrievané zadné sedadlá (380,- EUR), vyhrievané čelné sklo (470,- EUR), slnečné clony na zadných bočných oknách (210,- EUR), palivovú nádrž 90 litrov (110,- EUR), strešný nosič strieborný (100,- EUR), predĺženú záruku na 3 roky / 90.000 km (460,- EUR), parkovací balík s diaľkovým ovládaním cez telefón (a ďalšími užitočnými prvkami vrátane 4 kamier) za 980,- EUR a ešte Vám zostane 300,- EUR.

Volkswagen Touareg R-Line

Okrem spomenutých príplatkových prvkov výbavy boli súčasťou výbavy na želanie aj 21 palcové disky z ľahkej zliatiny Leeds s pneumatikami s rozmerom 285/40 R21 za 1.789,99 EUR, ale tie by sme si v záujme ešte lepšieho jazdného komfortu odpustili a uspokojili by sme sa so sériovými 19 palcovými diskami Coventry. V každom prípade, testovaná konfigurácia je takmer ideálna, nechýbajú podstatné funkčné prvky (vzduchový podvozok), ale ani tie luxusné (sedadlá).    

Volkswagen Touareg R-Line

Celková výsledná cena vychádzajúca z cenníkovej ceny pre model Touareg R-Line 3,0 V6 TDI s výkonom 170 kW (71.990,- EUR) tak bola 86.379,99 EUR. Nie je to málo, avšak Touareg ponúka kvality porovnateľné s konkurenciou od Audi, BMW a Mercedesu. Najmä v oblasti komfortu sedenia, jazdy a odhlučnenia (akustické okná určite odporúčame) je na rovnakej úrovni s Audi a Mercedesom a prekonáva BMW.

Volkswagen Touareg R-Line

V rámci faceliftu sa s výnimkou lepšej svetelnej techniky neudiali zásadné technické zmeny, napríklad na rozdiel od nového Porsche Cayenne ponechal Volkswagen pôvodnú koncepciu vzduchového podvozku s trojkomorovými tlmičmi a jednoventilovou technikou. Vďaka senzoru zaťaženia strechy však bolo možné naladiť tuhosť odpruženia tak, aby podľa zvoleného jazdného režimu poskytovalo ešte viac komfortu, resp. viac dynamiky.

Volkswagen Touareg R-Line

Vzduchové odpruženie a elektronické systémy regulácie pohonu všetkých kolies zároveň umožňujú jazdu aj v stredne ťažkom teréne na bežných zimných pneumatikách, čo z Touaregu robí naozaj všestranné auto. Jeho doménou sú však dlhé cesty, na ktorých ponúka komfort porovnateľný s luxusnými limuzínami a to aj na príplatkových 21 palcových kolesách. Podvozok samozrejme umožňuje aj dynamickú jazdu na zakrútených okreskách, najmä v kopcoch je však limitujúcim faktorom len dostatočný výkon. Nuž, ale nikto si Touareg nekupuje preto, aby sa na kopci naháňal s hothatchmi, však?    

Volkswagen Touareg R-Line

Najmarkantnejšou zmenou oproti predchodcovi je nová svetlená technika, IQ.Light HD-LED.Matrix majú vpredu celkom 38.432 elementov mikro-LED (každé svetlo 19.216) a svietia skutočne vynikajúco. Ani v tomto prípade však automatické clonenie pri protiidúcej premávke nefunguje dokonale, niektorým vodičom sa zdalo osvetlenie nového Touaregu príliš výrazné a vyblikávali nás. To je ale problém takmer všetkých áut s podobne výkonnou technikou.

Volkswagen Touareg R-Line

Vzadu sú nové LED svetlomety prepojené svetlenou lištou a výrazným svietiacim logom. Po predstavení faceliftu modelu Golf očakávame doplnenie svetleného podpisu vpredu aj o svietiace logo... škoda, že namiesto svietiaceho loga sa neobjavila pod znakom VW vzadu výklopná cúvacia kamera, ktorú majú menšie modely Golf a Polo.

Volkswagen Touareg R-Line

Vizuálne zmeny exteriéru sú otázkou subjektívneho vkusu, hoci nový Touareg pôsobí modernejším dojmom, masívne použitie lesklého čierneho plastu v prednom nárazníku (pre verziu R-Line) nie je podľa môjho názoru úplne ideálne. Dizajn Touaregu pred faceliftom sa mi jednoducho páčil viac.

Volkswagen Touareg R-Line

Interiér zostal takmer bezo zmien, avšak digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 12 palcov, spolu s 15 palcovou obrazovkou multimediálneho a navigačného systému Discover Premium (u predchodcu pod označením Innovision Cockpit) je tentoraz súčasťou sériovej výbavy pre všetky modely. Drobnou zmenou s veľkými účinkami je mäkké čalúnenie stredového tunela na vodičovej strane.

Volkswagen Touareg R-LineVolkswagen Touareg R-Line

V čase všeobecného rastu cien nových automobilov je sympatické, že oproti cenám z decembra 2022 pre model pred faceliftom vzrástli ceny nového modelu Touareg len minimálne, pri zohľadnení príplatku za Innovision Cockpit (3.800,- EUR) je cenový rozdiel len 500,- EUR.

Volkswagen Touareg R-Line

Od 1.1.2024 je navyše v ponuke aj základná verzia s označením „Touareg“, ktorá so základným naftovým motorom V6 TDI (231 koní, 500 Nm) stojí už od 63.990,- EUR, resp. s aktuálnym cenovým bonusom 4.000,- EUR len 59.990,- EUR. Aj táto verzia má v štandardnej výbave „Innovision Cockpit“, chýbajú však HD-matrixové LED svetlá IQ. Lights a podľa konfigurátora na oficiálnej stránke slovenského importéra má základný Touareg aj rovnaký tvar nárazníku ako verzia pred faceliftom a obyčajné LED predné svetlomety. 

Volkswagen Touareg R-Line

Do cenníka pribudol aj plug-in hybridný model Touareg R, ktorý po zohľadnení cenového bonusu (platí pre všetky modely), štartuje na základnej cene 99.390,- EUR.

Volkswagen Touareg R-Line

Volkswagen Touareg je aj vďaka modernizácii stále relevantnými hráčom na trhu prémiových SUV a pokiaľ nutne nepotrebujete 7-miestne SUV je podľa môjho názoru ideálnou voľbou a to najmä so základným naftovým motorom. Ponúka vynikajúci komfort, veľa miesta, vďaka posuvným sedadlám s polohovateľnými operadlami dostatočnú variabilitu a už v základe aj prestížny šesťvalcový motor s výbornou spotrebou. Navyše ponúka podobnú všeobecnú akceptáciu okolia ako „beztriedny“ Golf.

Autor: Miro Vilím, Foto: Andrej Šuhaj  


Podobné články

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen sa po malej prestávke vrátil k označeniu Clubsport a my sme zisťovali, či je to najlepšie GTI všetkých čias. 

Hyundai i30 N DCT

Automobilka Hyundai predstavila svoj prvý ostrý hatchback v roku 2017 a hneď na prvý pokus sa jej podarilo postaviť jedno z najlepších áut vo svojej triede. 

Renault Megane R.S. Trophy

A je to... Nová generácia modelu Megane je výlučne elektrická a budúcnosť tak nenecháva žiadny priestor na ostrý hatchback so spaľovacím motorom. 

Volkswagen Touareg R

Najsilnejší sériový Volkswagen v histórii má výkon 462 koní a 700 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Žiadny Touareg ešte nebol rýchlejší a ani výkonnejší, no napriek tomu musí často odpovedať na otázku, či si zaslúži označenie plnokrvným „R“.

Audi S3 a CUPRA Leon Sportstourer

Môžete si o koncernom zdieľanej platforme MQB myslieť svoje, neodškriepiteľným faktom sú takmer nekonečné možnosti jej využitia. Napriek tomu, že technický základ je teoreticky rovnaký, jednotlivé automobilky dokážu svoj výsledný produkt naladiť presne podľa potrieb značky a ponúknuť ho priamo pre svoju cieľovú skupinu.

Volkswagen Golf R Variant - Prvý dojem

Volkswagen Golf R je najrýchlejším sériovým Golfom všetkých čias a my sme mali možnosť načerpať v Nemecku prvé jazdné dojmy s jeho verziou Variant.

Audi Q8 60 TFSIe PHEV - Buldozér s ekogénom

Nie je neobvyklé, že veľké a silné autá, ktoré sme si primárne vedeli predstaviť len s fosílnymi palivami, sa aktuálne reformujú do plug-in hybridných kooperácií. Tak sa stalo, že aj Audi Q8 prináša až 2 výkonové verzie s výberom plug-in hybridnej technológie s označením TFSIe.

Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain – Skromnosť nadovšetko

Lietajúci Mercedes na oficiálnej produktovej fotografii? V dobe hroziacej vyhynutím spaľovacích motorov to od automobilky netrpezlivo smerujúcej k plnej elektro mobilite asi nečakal nikto. O to prekvapujúcejšie pôsobila táto forma prezentácie práve v spojení s predstavením úplne novej verzie triedy C na jeseň minulého roka. 

Seat Alhambra FR-Line 1,4 TSI DSG – Rozlúčková

…smutné, však? Nadpis je predzvesťou toho, že Alhambra po dvanástich rokoch v ponuke automobilky naozaj končí a tá „naša“ testovacia je už len spomienkou na výborné rodinné auto.

Volkswagen Multivan – Teória autobusu

Nový Multivan je pre Volkswagen úžitkové vozidlá revolúciou a po takmer dvoch desiatkach rokov od uvedenia generácie T5 prináša nový koncept, ktorý má s priamym predchodcom spoločné len meno.