Miro Vilím

29.11.2023

Hyundai

Poznáme slovenskú cenu. Neprekvapila, náš predpoklad dvojnásobku ceny modelu i30 N sa naplnil. Základná cena na slovenskom trhu začína po zohľadnení bonusu (1.500,- EUR) na sume 76.490,- EUR. Len pre pripomenutie, model Hyundai i30 N v karosárskej verzii hatchback a s automatickou prevodovkou má cenníkovú cenu 36.390,- EUR.


Tak ako u všetkých modelov rodiny N je štandardná výbava prvého elektrického eNka veľmi bohatá, priplatiť si môžete len neotvárateľné panoramatické strešné okno (1.200,- EUR) a niektorú z farieb. Štandardný príplatkový lak stojí 760,- EUR, matný príplatkový lak 1.090,- EUR. Pri dynamickej prezentácii modelu komunikovala automobilka nasledovné farby: Performance Blue Matte, Performance Blue, Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White Matte, Atlas White, Gravity Gold Matte a Soultronic Orange Pearl.

Zatiaľ však nie je zrejmé, či všetky farby budú dostupné aj na slovenskom trhu, na americkom trhu sú totiž k dispozícii len niektoré z nich (Performance Blue Matte, Abyss Black Pearl, Ecotronic Gray Matte, Atlas White a Soultronic Orange Pearl). Pre americký trh je komunikačnou farbou biela Atlas, ktorú vidíte na aj na fotografiách americkej špecifikácie v našom článku. 

Pre kórejské prevedenie zvolila automobilka modrú farbu Performance. Práve americké fotografie poskytujú najpresnejšiu podobu modelu a to vrátane interiéru. Americká špecifikácia má rovnako ako slovenská (viď cenník na tomto linku) volant potiahnutý jemnou perforovanou kožou, tá kórejská má volant čalúnený alcantarou.

 

Hyundai IONIQ 5 N

Pre slovenské novinárske autá sa prihovárame za perleťovú oranžovú Soultronic alebo matnú zlatú Gravity, prípadne matnú šedú Ecotronic.  

Hyundai IONIQ 5 N

Modelu Hyundai IONIQ 5 N sme sa venovali v predchádzajúcich dvoch článkoch, v prvom, publikovanom už 2.4.2023, sme presne odhadli výkonové parametre, v tom druhom sme sa venovali technológiám, ktoré majú priniesť viac zábavy za volantom.

Hyundai IONIQ 5 N

Prvé elektrické eNko a prvé vozidlo divízie N s pohonom všetkých kolies medzičasom od britských kolegov z magazínu TopGear získalo cenu Car of the Year. Okrem, povedzme politických, dôvodov (udržateľnosť, nulové lokálne emisie) sa môžeme stotožniť aj s tými vecnými.

Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai sa ako prvá automobilka na svete naozaj zamerala na vývoj elektrického auta, ktoré má poskytnúť radosť z jazdy porovnateľnú s jej doterajšími produktmi divízie N a to všetko za prijateľnú cenu a bez komproisov pri každodennom používaní.

Hyundai IONIQ 5 N

Zábava za volantom nespočíva len v možnostiach driftovacieho režimu alebo optimalizácie chladenia batérie a ďalších komponentov pohonu pri jazde na okruhu, ale aj v takej zdanlivej maličkosti, ako je simulovaná osemstupňová prevodovka. Osem predvolených stupňov umožňuje držať zaradený prevod až do „obmedzovača", ktorý je nastavený na virtuálnych osemtisíc otáčok. Reálne však obidva elektromotory dosahujú otáčky až 21.000 za minútu (!).

Hyundai IONIQ 5 N

Elektromotor na prednej náprave má výkon 166 kW (226 koní), pri aktivácii N Grin Boost (NGB) je to 175 kW (238 koní), elektromotor na zadnej náprave má výkon 282 kW (383 koní), pri NGB je to 303 kW (412 koní). Systémový výkon je 448 kW (609 koní) a 740 Nm, v režime N Grin Boost a pri aktivácii funkcie N Launch Control je po dobu 10 sekúnd k dispozícii maximálny výkon až 478 kW (650 koní) a 770 Nm.

Hyundai IONIQ 5 N

Vďaka brutálnemu výkonu vystrelí 2.200 kg (základná DIN hmotnosť) vážiace eNko z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy (pri NGS, štandardne 3,5 sekundy), maximálna rýchlosť je limitovaná na 260 km/h. O spomalenie až 0,6 g sa starajú štvorpiestikové brzdiče zakusujúce sa vpredu do kotúčov s priemerom 400 milimetrov, resp. vzadu pracujú jednopiestiky na kotúčoch s priemerom 360 mm.

Hyundai IONIQ 5 N

Batéria má využiteľnú kapacitu 84 kWh a pri nabíjacom výkone jednosmerným prúdom až 350 kW trvá nabitie z 10% na 80% len 18 minút. Štandardná interná nabíjačka pre striedavý prúd má výkon 10,5 kW. Automobilka udáva na 21 palcových kolesách obúvajúcich pneumatiky Pirelli P Zero HN s rozmerom 275/35 R21 dojazd až 448 kilometrov na jedno nabitie batérie do plnej kapacity.

Hyundai IONIQ 5 N

Na pravú mieru je potrebné uviesť kategóriu vozidla. Hyundai IONIQ 5 N nie je žiadnym hatchbackom nižšej strednej triedy, ale plnohodnotným crossoverom s dĺžkou až 4.715 milimetrov, šírkou 1.940 mm a výškou 1.585 mm. 

Hyundai IONIQ 5 N

Obrovský rázvor 3.000 milimetrov poskytuje veľký vnútorný priestor pre cestujúcich, kapacita batožinového priestoru má základnú hodnotu 480 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne priestor s objemom až 1.540 litrov.  

Hyundai IONIQ 5 N

Prvé jazdy zanechali u zahraničných kolegov nadšené dojmy, my si na prvé živé zoznámenie budeme musieť počkať až do budúceho roka. Zatiaľ sa teda pozrime aspoň na cenu v porovnaní s konkurenciou.

Hyundai IONIQ 5 N

Začneme vysoko, pretože Hyundai IONIQ 5 N ponúka výkon a jazdné parametre (v priamke) porovnateľné s modelom Porsche Taycan Turbo, ktoré má výkon 460 kW (625 koní), resp. až 500 kW (680 koní) a 850 Nm s aktiváciou funkcie Launch Control. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 260 km/h. Cena? Na slovenskom trhu začíname na sume 171.718,- EUR... Podobne s výkonmi (440 kW / 598 koní, resp. 475 kW / 646 koní pri overbooste a 830 Nm) je na tom Audi RS e-tron GT s cenou 145.510,- EUR.

Hyundai IONIQ 5 N

Nech znie porovnanie technických údajov s modelmi Audi a Porsche akokoľvek priaznivo pre Hyundai, vráťme sa k reálnej konkurencii. Jediným priamym konkurentom pre IONIQ 5 N je s výkonom 430 kW (585 koní) a 740 Nm sesterská KIA EV 6 GT, ktorá však nedisponuje jazdne a jazdecky zábavne relevantnými technológiami a v cenníku začína na sume 75.590,- EUR.

Hyundai IONIQ 5 N

Druhým relevantným konkurentom na slovenskom trhu bude Škoda Enyaq RS, ktorá s výkonom 250 kW (340 koní) štartuje na cene 61.760,- EUR, resp. ako kupé na sume 63.590,- EUR. Pre dovybavenie na úroveň modelu IONIQ 5 N je však potrebné investovať ďalších takmer 6.000,- EUR.

Hyundai IONIQ 5 N

Ďalšie otázky k cenám?

Autor: Miro Vilím, Foto: Hyundai  


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

Mercedes EQS SUV – Najvyššia trieda elektrického SUV

Nové SUV od značky Mercedes-EQ je po liftbacku EQS a limuzíne EQE tretím modelom postaveným na modulárnej elektrickej platforme pre luxusné vozidlá a prvým luxusným elektrickým SUV, ktoré ponúka miesto pre sedem cestujúcich.

Mercedes EQB 350 4MATIC – Tichý spoločník

Je funkčná elektro mobilita osvietenstvom v doprave? Bude tento evolučný stupienok aj niečím ako revolúcia? Ak áno, bude dostatočne aplikovateľná v každom kúte civilizovaného sveta? Odpoveď,  či je elektrina ten správny alternatívny krok nám ukáže až čas.  

BMW iX M60 – Prvá jazda

Základné dáta z technickej špecifikácie sú skutočne pôsobivé. Systémový výkon dosahuje hodnotu 455 kW (619 koní), maximálna hodnota krútiaceho momentu je až 1.100 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaných 250 km/h.

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC SUV – Prvá jazda

Prvé stovky kilometrov za volantom najväčšieho elektrického SUV značky Mercedes-Benz nás presvedčili o tom, že elektrický pohon je aj v modeloch SUV podstatným prvkom zvyšujúcim úroveň pohodlia.