Miro Vilím

07.09.2025

Volkswagen

Volkswagen predstaví na autosalóne IAA MOBILITY 2025 v Mníchove (8. – 14. septembra 2025) kompaktné elektrické modely, ktoré majú zákazníkov osloviť nielen cenou, ale aj technológiami, dizajnom a zvýšeným dôrazom na kvalitu materiálov v interiéroch.


Po konceptoch ID.2 all, ID. GTI Concept (založenom na ID.2 all) a ID.1 EVERY1 je ID. CROSS Concept štvrtým malým elektrickým koncepčným autom od Volkswagenu.

Spolu s novým konceptom automobilka uvádza aj nové označovanie svojich modelov. Všetky elektrické modely ponesú v mene medzičasom dobre rozpoznateľnú skratku ID., ktorá bude doplnená o názov modelu známy z verzií vozidiel so spaľovacími motormi. Plne elektrické a spaľovacie modely tak budú určitý čas vyrábané súčasne s (takmer) rovnakým menom.

Svetová premiéra nového modelu ID. Polo (sériová verzia ID.2 all) je naplánovaná na prvú polovicu roku 2026, Volkswagen ID. Polo GTI bude predstavený krátko po uvedení základného modelu ID. Polo. Dve legendárne označenia značky Volkswagen – Polo a GTI – tým oficiálne vstúpia do sveta elektromobility. Očakáva sa, že čoskoro bude nasledovať aj model ID. Golf.

Sériová podoba modelu ID. CROSS bude mať svetovú premiéru v lete 2026 a sériová verzia ID. EVERY1 bude predstavená až v roku 2027.

Všetky štyri nové modely ID. sú súčasťou medzi značkovej produktovej kampane Brand Group Core (SEAT & CUPRA, ŠKODA, Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles), v rámci ktorej značky skupiny uvedú na trh nové modely v základnom segmente elektromobility. Na autosalóne IAA MOBILITY 2025 sa očakáva aj sériová podoba modelu CUPRA Raval, podobne ako modely ID. Polo však ešte v kamufláži.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Volkswagen ID. CROSS Concept svojimi rozmermi zodpovedá modelu T-Cross a hoci v podobe crossoveru, svojou veľkosťou je vhodný najmä do mestskej premávky.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Volkswagen ID. CROSS Concept

ID. CROSS Concept meria na dĺžku 4.161 mm, na šírku 1.839 mm a na výšku 1.588 mm. S rázvorom 2.601 mm by mal v interiéri poskytovať dostatok priestoru pre päťčlennú posádku a jej batožinu. Základný objem batožinového priestoru má hodnotu 450 litrov, pod prednou kapotou je ďalších 25 litrov, ktoré zrejme budú využívané najmä na nabíjacie príslušenstvo.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Volkswagen ID. CROSS Concept

Dva centrálne displeje konceptu ID. CROSS sú usporiadané na vodorovnej vizuálnej osi: digitálne prístroje (uhlopriečka 28 cm/11 palcov) a centrálny dotykový displej infotainmentu (uhlopriečka 33 cm/13 palcov) zodpovedajú architektúre predstavenej v druhej generácii modelu T-Roc.

Volkswagen ID. CROSS ConceptVolkswagen ID. CROSS Concept

Hoci ID. CROSS Concept nemá ďaleko od sériovej podoby, jeho status konceptu zvýrazňujú špeciálne 21-palcové zliatinové disky s názvom Balboa. V spolupráci so spoločnosťou Goodyear boli pre koncept navrhnuté špeciálne pneumatiky s rozmerom 235/40 R21, ktoré na bočnici pneumatiky nadväzujú na dizajn ráfika.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Všetky aktuálne predstavené malé elektrické vozidlá využívajú novú verziu modulárnej elektrickej platformy s označením MEB+ s predným pohonom, ktorá je vybavená novo vyvinutým, najmodernejším pohonným systémom. Dva centrálne moduly tvoria elektrický hnací motor vrátane výkonovej elektroniky integrovanej do systému pohonu prednej nápravy a vysokonapäťová batéria umiestnená v podlahe sendvičovej konštrukcie.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Elektrický hnací motor v koncepčnom vozidle dosahuje výkon 155 kW (211 k) a poháňa predné kolesá. Predpokladaný dojazd nového konceptu ID. CROSS podľa WLTP je až 420 kilometrov, maximálna rýchlosť je 175 km/h.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Pre jazdcov na elektrických bicykloch a fanúšikov kompaktných obytných prívesov sú dôležité aj ďalšie dve hodnoty: Ťažné zariadenie je navrhnuté pre vertikálne zaťaženie 75 kg, čo je dostatočné na prepravu dvoch elektrických bicyklov a maximálna hmotnosť brzdeného prívesu môže byť až 1.200 kg.

Volkswagen ID. CROSS Concept

Najmenší elektrický model značky Volkswagen ID.EVERY1 bude na nadchádzajúcom autosalóne vystavený ako koncept, jeho sériová podoba sa totiž objaví až v roku 2027. Koncepčné vozidlo poháňa nový elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní). Vďaka nemu dosahuje koncept maximálnu rýchlosť 130 km/h, odhadovaný dojazd má byť minimálne 250 kilometrov. S dĺžkou 3.880 mm je ID. EVERY1 je väčší ako model Volkswagen up! (3.600 mm), ale pochopiteľne menší ako modely ID. Polol (4.053 mm). Vo vnútri ponúka EVERY1 priestor pre štyri osoby a batožinový priestor s objemom 305 litrov. Jedným z dôležitých parametrov je cena, automobilka Volkswagen má za cieľ ponúknuť základnú cenu okolo 20.000,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen


Podobné články

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC

Mercedes predstavil v rámci podujatia IAA Mobility 2021 niekoľko zásadných noviniek. Popri novom EQE a prvom elektrickom Maybachu je to aj úplne prvé elektrické AMG.

Mercedes EQA 250

Model EQA predstavuje vstupnú bránu do sveta elektrických modelov značky Mercedes-EQ a jej základná verzia EQA 250 nám robila spoločnosť v týždňovom teste, nielen na slovenských cestách. 

Audi S1 Hoonitron

Vianoce sa blížia a Audi pre svoju novú mediálnu hviezdu pripravilo nádherný darček.

BMW iX M60

Automobilka BMW dnes oficiálne predstavuje svoju technologickú vlajkovú loď, tretiu a zatiaľ najvýkonnejšiu verziu plne elektrického modelu iX.

Mercedes EQB 350 4MATIC

EQB od značky Mercedes-EQ je ďalším plne elektrickým modelom zo Stuttgartu a zároveň druhým modelom, ktorý automobilka označuje prívlastkom kompaktný.

Audi e-tron S Sportback

Prvým sériovo vyrábaným a v Európe predávaným elektromobilom s tromi motormi je Audi e-tron S. Verzia Sportback nám robila spoločnosť v týždňovom teste a prekvapila vo viacerých ohľadoch.

MINI John Cooper Works E – Prvé elektrické MINI JCW

Prednedávnom sme priniesli potešujúcu informáciu pre milovníkov ostrých hatchbackov, MINI si aj vo svojej aktuálnej generácii ponechá dvojlitrový benzínový motor.

Škoda Elroq – Elektrická alternatíva

Automobilka Škoda dnes oficiálne predstavila kompaktné SUV vo veľkosti obľúbenej Škody Karoq, jeho základná cena od približne 33.000,- EUR a veľký vnútorný priestor s batožinovým priestorom až 1.580 litrov majú byť popri úplne novom dizajnovom jazyku hlavnými lákadlami.

Volkswagen ID.7 Pro S sedan - Oplatí sa väčšia batéria?

Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou elektrických vozidiel značky Volkswagen a predstavuje elektrickú alternatívu k modelu Passat. Počas klasického týždňového testu sme vyskúšali model ID.7 Pro S, ktorý má vďaka väčšej kapacite batérie umožňovať väčší dojazd. Oplatí sa priplatiť si za väčšiu batériu približne tritisíc EUR*?

Ford Explorer EV – Amerikánec

Život je kontinuálna zmena, ktorá je nevyhnutnou súčasťou nášho bytia. Je to fascinujúci dynamický proces, ktorý ponúka príležitosti na rast, nové zážitky a zároveň nám zrkadlí hodnotu prítomnosti. Vyzerá to tak, že to nie je inak ani v živote našich štvorkolesových miláčikov.